- AprilK14 juni 2016 om 17:07
Hallo allemaal,
Mijn laatste menstruatie is op 20 mei geweest. Mijn cyclus duurt doorgaans 28 dagen.
Ik weet niet wanneer ik mijn eisprong precies heb gehad. Ik heb gisteren een positieve zwangerschapstest gehad. Ik heb vandaag bij de Gynaecoloog in verband met mijn medische historie een bloedonderzoek gehad. Hieruit bleek dat mijn HCG 80 is. Ze zegt dat dit overeenkomt met een zwangerschap van 4 weken en 1 dag. Mij lijkt dit echter onmogelijk gezien mijn laatste menstruatiedatum. Volgens haar klopt mijn HCG precies. Kan iemand mij vertellen of drie dagen voor je verwachte menstruatie een HCG van 80 inderdaad goed is?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juni 2016 om 17:41Het gaat er niet om of je 3 dagen voor je menstruatie zit, maar hoelang je zwanger bent. 80 komt inderdaad redelijk in de buurt van 4 weken. Maar dan wel te tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie en niet vanaf de eisprong. Bij termijnen wordt er altijd uit gegaan van de eerste dag van de laatste menstruatie. De zwangerschap is gezet op 40 weken. In werkelijkheid duurt een zwangerschap bij de mens maar 38 weken.
ReagerenAprilK14 juni 2016 om 17:45Ik weet dat er uit word gegaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. In mijn geval is dit 20 mei. Dus dan kan ik nooit 4 weken en 1 dag zijn aangezien dat niet eens zolang is geleden. Ik ga er maar gewoon vanuit dat mijn HCG goed is.
ReagerenJohn (moderator)
14 juni 2016 om 18:144 weken is 28 dagen. Je zit nu op 26 dagen 2-3 dagen verschil kunnen daar best wel in zitten.
Reageren