Zoeken Vraag het forum

baby en antibiotica

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • trotse mams

Beste iedereen

Ik ben trotse moeder van een prachtige dochter van 15 maanden oud

Helaas is zijn een KNO kindje en heeft al vaak antibiotica gekregen tegen oorontsteking. (Zeker 5 keer) Ik vind dit verschrikkelijk en nu haar buisjes zijn geplaatst en haar neusamandelen 4 weken geleden zijn geknipt krijgen nu haar keelamandelen het te voorduren. Nu heeft ze sinds gisteren weer voor twee weken een antibioticakuur gekregen. En de tranen staan mij bij. Ik maak mij zorgen om haar darmflora en ook haar prachtige tandjes. Ik geef haar medicatie wel met een ml spuitje in haar mondje maar tast dit niet in een later stadia haar tandjes aan en dat ze dan een slecht gebit hééft later?

Haar keelamandelen knippen mag nog niet want ze is nog geen twee

Ik ben ten einde raad

Help mij alstublieft

Mvg
    Trotse mams

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is wel heel erg vervelend voor jullie ouders maar vooral voor de kleine meid….

Is er ook al een bloedonderzoek gedaan om te achterhalen waarom er voortdurend ontstekingen zijn? Wat zegt de kinderarts hierover?

Reageren
    Anoniem

Hartelijk dank voor uw snelle reactie

Er in een bloedonderzoek gedaan mn waar ze allergisch voor ie of verhoogde kans op kon maken qua allergie. Gelukkig in daar alles stabiel in…. alleen een verhoogde kans op glutenallergie

De kno arts heeft mij bij de kinderarts een afspraak laten maken voor een onderzoek of haar immunsysteem goed ontwikkeld is. Deze is over twee weken.

Het is best zwaar dit niet met iemand te kunnen delen in de avond want ik zorg alleen voor mijn meisje

Reageren
    John (moderator)

Excuus. Ik wist natuurlijk niet dat je alleen voor je kindje zorgde.

Het is heel vervelend voor je, dat je je bezorgdheid en angst niet met iemand kunt delen. Maar er is wel een goede stap gezet om het immuunsysteem van je kindje te laten onderzoeken. Er zal duidelijkheid moeten komen waarom er veelvuldig ontstekingen optreden. Er zal helaas niet veel anders op zitten dan het onderzoek even af te wachten.

Reageren
    Anoniem

Geen probleem hoor. Dat kon u ook niet weten.

Ik zal inderdaad moeten wachten. ..maar kan al deze antibiotica van vroeger en nu geen kwaad mbt haar melkgebit? Ze heeft inmiddels al 16 melk elementen

Mvg
    Trotse mams

Reageren
    John (moderator)

Dat antibiotica invloed heeft op het melkgebit berust op een fabel.
    De darmpjes hebben meer te lijden onder het antibiotica gebruik. Antibiotica doodt bacteriën. Niet alleen de slechte maar ook de goede bacteriën. Daardoor kan de darmflora wel verstoort raken. Daarnaast kunnen er schimmelinfecties ontstaan.

Reageren
    Anoniem

Hartelijk dank beste Tandor voor uw reactie

Ik geef mijn meisje nu lekker elke dag yoghurt mbt haar darmflora en goede bacteriën. Ook heb ik Darmocare Infantis gevonden wat goede bacteriën gevat en wat haar darmflora kan opbouwen mbt de antibiotica.
    Zie link:

http://www.darmocare.nl/?gclid=CNjqgIbOj8YCFcnKtAodxzYAwQ#darmocare-infantis

nogmaals hartelijk dank!

mvg
    Trotse mams

Reageren
    John (moderator)

Dat is in ieder geval niet verkeerd !

Hoe gaat het voor de rest met je meisje?
    Speelt ze wel en doet gewoon haar dingen?
    Eten en drinken gaat ook goed?

Reageren
    Anoniem

Ja mijn meisje is inmiddels wel weer in een ritme gekomen wat voor ons beide dragelijk is. omdat ze een tijdje ziek was met koorts etc was ze uit haar doen en dronk ze weinig, en was slapen moeizaam.

Nu haalt ze alles in! ze drinkt super goed, eet goed en slaapt de klok rond!

Ook spelen gaat fijn al is het knuffelen en stoeien met mamma natuurlijk altijd veel leuker.

Ik ben blij en trots.

Hopelijk gaat het bij u ook goed.

Nogmaals ontzettend bedankt

Hartelijke groet
    Trotse mams

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan.
    En bij mij gaat het ook goed. Dank je.

Hopen dat het allemaal snel voorbij is en ze weer helemaal in orde is.

Reageren
Reageer op: baby en antibiotica
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.