- Anoniem24 oktober 2013 om 21:16
Beste,
Mijn zoontje van 2 jaar die daarstraks nog heel normaal was is plots zwaar ziek geworden.
Rond 21h30 was ik in de badkamer en ik hoorde mijn zoontje tot daar ademenen ( hij ligt 2 kamers verder met de deur tegen ) ik ging eens kijken en voelde dat hij heel warm aanvoelde , hij was wakker en lag daar gewoon te staren. Ik nam zijn koorts en tot mijn verbazing was deze 39.7 $ zijn hartslagfrequentie 140( ik ben verpleegster in opleiding ). Ik heb hem meteen perdolan gegeven en terug in bed gelegd, ongeveer 10 minuten later had hij heel veel overgegeven. Ik nam hem terug uit bed , kuiste alles op en ongeveer een half uurtje later nam ik nogmaals zijn koorts, deze bedroeg dan 39.9. Ik nam hem bij mij in bed maar niet veel later gaf hij weer over, ik had hem net optijd uit bed gedragen , het spoot er echt uit, de kast hing helemaal vol. Nu ( 23h15 ) ligt hij naast mij te slapen, af en toe schokt hij zo eens, precies dat hij ergens van schrikt ofzo? Hij ademt redelijk snel en hard, moet ik mij zorgen maken?Mvg G. Joachum
5 reactiesReagerenTandor124 oktober 2013 om 21:33Je kindje heeft in ieder geval forse koorts.
Reageren
Het is belangrijk dat je de koorts in de gaten blijft houden. Zorg er ook voor dat je kindje niet te warm in bed krijgt. De lichaamswarmte die door de koorts ontstaat moet weg kunnen.
De verhoogde hartslag wordt eveneens door de koorts veroorzaakt. Zorg wel dat je kindje regelmatig drinkt.
Welke perdolan heb je gebruikt? de suppo´s of tabletten?Anoniem24 oktober 2013 om 21:39Beste,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik gebruik de vloeibare substantie, die oraal word toegediend.Mvg
ReagerenTandor124 oktober 2013 om 21:47Aangezien je kindje kort na de inname heeft overgegeven, zal de perdolan niet veel werking hebben. Suppo´s zou in dat geval beter zijn. Het schokken dat je kindje doet, zijn waarschijnlijk koortstuipjes. Mocht dit zich herhalen het volgende:
Reageren
Probeer rustig te blijven.
Leg je kindje op de zij of op de buik met het hoofd omlaag, dan kan het zich niet verslikken.
Zorg dat er niets in de mond of keel zit, zodat je kindje vrij kan ademen.
Zorg dat het niet kan vallen en zich niet kan stoten of bezeren.
Ik denk wel dat je er goed aan doet om nu nog contact op te nemen met de arts van wacht!Anoniem24 oktober 2013 om 21:53Tandor124 oktober 2013 om 21:55laat morgen of straks nog even weten hoe het gaat.
Reageren