Zoeken Vraag het forum

Ziektebeeld zoontje 7 jaar

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mamvk

Vorige week zondag is mijn zoon ziek geworden (hoofdpijn, flinke koorts) wat maandag overging in hoge koorts met vreselijk veel spugen en diarree en zeer snel achteruitgaan. Ze hebben hem toen direct opgenomen op de kinderafdeling, aldaar een sonde geplaatst waardoor hij vocht bij kreeg. Tot donderdag flinke koorts gehad en toen leek het beter te gaan.. De sonde is donderdagmiddag verwijderd.
    Donderdagavond kreeg hij echter weer 39.2 koorts, echter is hij de ochtend aansluitend naar huis ontslagen met het gezegde dat hij in het ziekenhuis wel een verkoudheidsvirusje zou hebben opgelopen (vergeet erbij te vertellen dat hij vanaf donderdagmiddag ook vreselijk is gaan hoesten).
    Gister laat in de middag toch weer aan de bel getrokken omdat zijn temp weer flink was opgelopen naar 39.2.
    Ik kreeg het advies; uitzieken.

Nu vandaag weer op de SEH geweest ivm dreigende uitdroging, al die tijd heeft hij niet meer gegeten en minimaal gedronken.

Nu zijn we naar huis gestuurd met het gezegde minimaal 500ml te drinken. Nu weer koorts 40.3.

Morgenvroeg moet ik dus terug en eigenlijk wil ik onderhand wel eens wat nader onderzoek. Reëel of niet? Hun zeggen uitzieken aan de hand van een slechts minimaal verhoogd CRP van 13 bij ontslag vrijdag.

Wat zouden jullie doen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval aan dringen op een nieuw bloedonderzoek. Het is niet onmogelijk dat je zoontje de griep heeft. De Mexicaanse griep heerst…

Reageren
Reageer op: Ziektebeeld zoontje 7 jaar
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.