Zoeken Vraag het forum

Kus op wang baby, gevaarlijk?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Paula

Een kennis heeft mijn zoontje een kus op de wang gegeven. Onverwachts. Kan mijn zoontje hierdoor hersenvliesontsteking krijgen of het RSV virus? Ik maak mij ernstige zorgen.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

hoezo een hersenvliesontsteking en RSV virus?
    Dat is toch wel een beetje overdreven

Reageren
    Paula

Ergens gelezen dat het kussen van een baby gevaarlijk kan zijn, vandaar de vraag

Reageren
    John (moderator)

Dan zouden alle babies in Nederland en daarbuiten toch zwaar in de problemen komen. Ik zou me daar maar niet druk over maken

Reageren
    Romy

Beste paula
    Ik weet wat je bedoelt maar je haalt 2 dingen door elkaar. Idd kan kussen van een baby gevaarlijk zijn met name als diegene een herpes infectie op zijn/haar lip heeft.
    Daarom zeggen ze beter niet je baby op bijvoorbeeld de kraamvisite van hand op hand te laten gaan en te kussen.
    Je hoeft niet meteen bang te zijn nu. Maar denk dat dat is wat je bedoelt.
    En het zal echt niet vaak voorkomen. Maat baby’s en herpes gaan niet goed samen…daarom waarschuwen ze en beter het zekere voor het onzekere.
    Groetjes

Reageren
Reageer op: Kus op wang baby, gevaarlijk?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.