Zoeken Vraag het forum

Waterpokken overdragen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • BZ1

Hoi,

Kan je als ouder dat in contact is gekomen met iemand die waterpokken heeft je baby/dreumes besmetten? Ondanks dat je immuun bent en als kind ook al waterpokken hebt gehad? Of moet de virus eerst actief zijn in je lichaam voordat je een ander kan besmetten?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Doorgaans ontstaat er immuniteit na de eerste infectie.

Reageren
    Waterpokken

Dus ik kan als ouder mijn kind niet besmetten? Is dat correct?

Reageren
    John (moderator)

Als het kind waterpokken heeft gehad, zou het kind immuniteit moeten hebben

Reageren
    BZ1

Het kind heeft geen waterpokken gehad. Ouder heeft waterpokken gehad als kind en is nu in contact geweest met iemand die waterpokken heeft. Kan de ouder het kind ( dat nog geen waterpokken heeft gehad ) besmetten?

Reageren
    John (moderator)

Ja, dan zou het eventueel kunnen. De ouder kan het virus wel oppikken en weer doorgeven zonder er zelf last van te krijgen

Reageren
    BZ1

Dank. Even een ander vraagje. Stel dat mijn dreumes nog borstvoeding krijgt en ik besmet raakt. Kan het dan zo zijn dat hij geen waterpokken krijgt vanwege de antistoffen die hij via de borstvoeding krijgt?

Reageren
    John (moderator)

Borstvoeding beschermt niet tegen waterpokken

Reageren
Reageer op: Waterpokken overdragen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.