Zoeken Vraag het forum

vraag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hallo, ik had een vraag waar ik op internet geen eenduidend antwoord op kan vinden.

Kun je een zwangerschapstest de gehele zwangerschap uitvoeren en is deze de hele zwangerschap positief? sommige websites geven namelijk de info dat je na 16 weken niet meer positief kunt testen.

Iemand die weet hoe dit zit?

26 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarom zou je een zwangerschapstest willen doen als je zwanger bent?
    na 16 weken zakt het HCG hormoon weer en kan dat met gewone testen in principe niet gecontroleerd worden

Reageren
    anoniem

Meer de vraag dat sommige mensen niet weten dat ze zwanger zijn tot aan een maand of 7, nog steeds ongesteld zijn etc. dus ik vroeg me af als je het niet zeker weet of je dan na die 16 weken alsnog zou kunnen testen.

Ik had begrepen dat het hgc hormoon de hele zwangerschap zichbaar zou moeten zijn op de testen. Zijn er testen te koop die dit nog wel kunnen aantonen? na 16 weken

Reageren
    John (moderator)

Dat mensen iedere maand menstrueren als ze zwanger zijn, is eigenlijk een fabel.
    Er zijn geen testen te koop waarmee dat gecontroleerd kan worden. Dat kan alleen met een bloedtest bij de dokter

Reageren
    anoniem

Ik heb begin augustus seks gehad, vanaf die tijd ben ik wel ongesteld geweest en ook niet aangekomen, eerder zelfs afgevallen, ben vorige maand ook ongesteld geweest. Maar ik voel wel beweging in mn buik, als schopjes. Heel vaag, ik heb wel last van een spastische darm, kan dat ook zulke ‘schopjes’ veroorzaken? soort bewegingen

Reageren
    John (moderator)

Je zult toch vooral last hebben van je darmen. Het is toch echt zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Denk hier nou zelf eens goed over na!! Je zou onderhand al 8 maanden zwanger zijn. Denk je nu werkelijk dat je dat zou merken? Je zou toch onderhand een behoorlijke buik moeten hebben

Reageren
    anoniem

ja, meer de enge verhalen, mensen die totaal niks zijn aangekomen, ongesteld zijn gebleven en pas wisten dat ze zwanger waren toen ze moesten bevallen. Ik heb ook al 5 testen gedaan en wel negatief maar ik las dus dat je helemaal niet meer kunt testen.

Maar de beweging in mn buik voelt echt heel erg alsof het schopjes zijn. Moet ook heel vaak plassen en ik ben misselijk.

Maar een zwangerschap is volgens u zo goed als uitgesloten?

Reageren
    John (moderator)

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje te gek voor woorden,..maar goed.. Als je erover in blijft zitten naar dan naar de huisarts

Reageren
    anoniem

Ja daar zat ik ook aan te denken. Maar u denkt dat dat niet nodig is?

Reageren
    John (moderator)

ik denk inderdaad niet dat dat nodig is

Reageren
    anoniem

dankuwel voor uw snelle hulp!

Reageren
    anoniem

Dag Tandor,

Nog even een vraag ter geruststelling. Op internet heb ik gekeken hoelang ik ongeveer zwanger zou zijn als dit echt het geval zou zijn. Nu is het dus zo dat ik 5 augustus seks heb gehad, maar ik weet niet wanneer mijn menstruatie in Juli was . Kunt u misschien schatten hoeveel weken het dan wel minimaal zouden moeten zijn?

Daarbij nog een vraag, ik ben wel maandelijks ongesteld geweest en de afgelopen 2 maanden 5 kilo afgevallen. Ook ben ik nu gestopt met mijn pil en verlies ik veel helderrood bloed 4 dagen nadat ik ben gestopt.

Als ik echt zwanger zou zijn en dit niet gemerkt zou hebben zou er nu ook niet zo een heftige bloeding op moeten treden toch? Het is wel echt alleen bloed zonder slijm etc zoals bij een menstruatie. Ik heb de pil 7 dagen geslikt en daarna ben ik gestopt en ben ik gaan bloeden.

Bedankt Tandor voor de hulp kan nergens  terecht.

Reageren
    John (moderator)

je kunt toch helemaal niet zwanger zijn…
    Even uitgaande van 5 augustus, zou je nu dus al 7 maanden zwanger moeten zijn. Er is geen enkele aanwijzing dat je zwanger zou kunnen zijn sterker nog er zijn alleen maar aanwijzingen dat je NIET zwanger kunt zijn.
    Je gebruikte de pil, hebt iedere maand je menstruatie gehad en je bent ook nog afgevallen….
    Hoe kan het nou dat je denkt zwanger te kunnen zijn?

Reageren
    anoniem

ik probeer dat mezelf ook wijs te maken. Maar ik ben zo misselijk, moet zovaak plassen en ik voel echt elke dag wel meerdere bonkjes in mn buik en geplop. Door dat ik dus een paar dagen geleden zo’n bonkje voelde ben ik er over na gaan denken en terug gaan rekenen.

Maar ik heb nu ook een erge bloeding omdat ik gestopt ben met de pil, dat zou ook niet moeten dan toch?

ik heb op dit forum namelijk zo veel gelezen van vrouwen die gewoon maandelijks bloedde bij pilgebruik..

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch vooral je darmen zijn je voelt. ga naar de huisarts en bespreek dit nou maar eens met hem/haar

Reageren
Reageer op: vraag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.