Zoeken Vraag het forum

Help

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • A

Ik ben sinds 6 maanden gestopt geweest de pil terug beginnen nemen. Ik ben de eerste dag van de menstruatie gestart met de pil en eb die dag ook seks gehad. 3 dagen daarna ben ik de pil vergeten te nemen maar heb hem binnen de 12 uur terug ingenomen( zeer nipt weliswaar). Ik moet binnen 3 dagen mijn stop week in. Is er een kans dat ik zwanger ben ?

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo helaas ook geen antwoord opgeven. Je zult het even moeten afwachten

Reageren
    Wende

Op de bijsluiter van de pil staat toch een schema met wat je moet doen als je hem in een bepaalde week vergeet in te nemen? Anders even googlen. Als je de pil vergeet in de eerste week is hij volgens mij niet meer helemaal veilig. 12 uur te laat innemen lijkt me inderdaad een twijfelgeval. Ik denk niet dat het gelijk van 99,9% veilig naar 0% veilig gaat ofzo, maar denk dat je wel een hele kleine kans hebt dat je toch een eisprong krijgt en dus zwanger kan raken. Ben je nog op tijd voor een morning-after pil? Anders gewoon even afwachten en evt zwangerschapstest doen over een maandje als je twijfelt.

In de tijd dat ik nog de pil slikte was ik regelmatig meer dan 12 uur te laat met innemen, en gelukkig nooit zwanger geraakt. Maar ja, bij vriendinnen ook wel gezien dat t anders kan gaan.

Trouwens, als je vaak te laat bent met innemen van de pil dan kun je misschien eens met je huisarts overleggen over andere manieren van anticonceptie?

Reageren
    A

Ik neem hem altijd op het juiste uur. Maar door hem nu zo lang niet te nemen was ik het vergeten. Ik nem hem altijd rond 11 uur of 10 uur s’avonds. Heb hem die morgend om half 9 genomen. Ik knijp hem echt. Ik ben nogmaar 21…. Het was gewoon nie slim om geen andere conceptie te gebruiken. Op mijn bijsluiter staat er dat ik vanaf dag 1 beschermd ben als ik op de eerste dag van mijn menstruatie start.

Vanaf wanneer kan ik een test doen ?

Reageren
    John (moderator)

In de bijsluiter staat inderdaad dat vanaf dag 1 beschermd bent, maar er staat ook een passage in over vergeten pillen in de eerste, tweede en derde week. En dat was wel het geval.  testen kun je in de komende stopweek, als je menstruatie uitblijft.

Reageren
    a

ik heb mijn bijsluiter inmiddels gelezen en hier staat in vermeld dat als je de pil neemt voor die twaalf uur er geen kans is op zwangerschap. toch heb ik wat schrik. ik heb inmiddels al een test gaan halen. door de stress denk ik voel ik me nu ook gestresseerd en ben ik wat misselijk. ik moet er niet aan denken zwanger te zijn. ik ben werkelijk nog nooit mijn pil vergeten buiten die ene keer…

Reageren
    John (moderator)

Dat van de 12 uur klopt ook, maar het was wel op het randje…. Nog maar even wachten en dan de test doen. Als je een positieve test krijgt, ga dan meteen naar de huisarts voor een overtijd behandeling

Reageren
    a

wat is een over tijd behandeling ?

Reageren
    John (moderator)
    a

omg

ik ga net plassen en ik vind bruine afscheiding in mijn slip. Tandor jij een idee wat dit is? ik begin stilaan helemaal gek te worden maar dit vind ik toch zeer raar. dit is wel de eerste maand dat ik terug aan de pil zit. kan het daarmee te maken hebben ?

Reageren
    a

ik vind dit zeer vreemd aangezien ik nog twee dagen mijn pil moet nemen en pas dan de stopweek in moet.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan nog wat oud bloed zijn van de vorige menstruatie dat nu uit de baarmoeder komt omdat je binnenkort ongesteld wordt.

Reageren
    a

ik hoop maar dat dat het is…. ik kon het niet laten om toch een test te doen. ik heb er namelijk twee. deze was natuurlijk negatief. stom van me want nu kan je natuurlijk nog niets vinden in de urine. als is het al wel 20 dagen geleden dat ik “onveilige” seks heb gehad.

Reageren
    John (moderator)

Na 20 dagen zou je kunnen testen. Maar dan wel het liefst met ochtendurine

Reageren
    a

ja ik zie wel wanneer ik het best weer test. toch maar aan de spiraal gaan binnenkort :p

Reageren
Reageer op: Help
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.