- Anoniem22 juli 2016 om 19:50
Ik slik furabid voor een blaasontsteking, en had bij de apotheek gevraagd of het invloed op anticonceptie heeft. Ze zeiden van niet, ook niet op de anticonceptiepil. Maar in de bijsluiter van de furabid staat dat het wél invloed op de orale anticonceptie kan hebben. Nu gebruik ik echter nuvaring, en dat is geen orale anticonceptie. Betekent dat dat deze wel veilig is? ik wil niet na deze kuur met een ander probleem zitten!
4 reactiesReagerenAnoniem22 juli 2016 om 19:57Hmm de apotheek zegt geen invloed, de bijsluiter alleen orale, veel sites ook, maar de site van nuvaring zelf zegt dat furabid wel invloed heeft op de betrouwbaarheid en je condoom moet gebruiken…. voor de zekerheid maar doen dan?
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2016 om 20:04Het heeft geen invloed op de pil en ook niet op de nuvaring.
ReagerenAnoniem22 juli 2016 om 20:49ik lees nu allemaal enge dingen, o.a. dat nuvaring invloed heeft op sommige bloedonderzoeken. weten jullie welke dat zijn? want ik was het ook van de hiv test en ben nu bang dat die dan niet betrouwbaar was, al zie ik niet echt hoe.
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2016 om 20:52Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Op die onderzoeken heeft dat verder geen invloed.
Reageren