- Anoniem18 juli 2016 om 06:21
Ik zou graag mijn stopweek vroeger inlassen. Ik zou graag drie dagen eerder aan mijn stopweek beginnen, dus dan zou ik nog drie pillen in mijn strip overhebben. Mag ik dit doen? En krijg ik dan nog een bloeding in die stopweek of niet?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 juli 2016 om 07:31Dat is geen probleem. Je kunt de stopweek eerder beginnen, als je er maar voor zorgt dat ze niet langer duurt dan 7 pilvrije dagen. In principe zou je dan ook gewoon de onttrekkingsbloeding moeten krijgen.
ReagerenAnoniem18 juli 2016 om 08:02Ik ben namelijk bang dat ik zwanger ben, ik heb wel mijn pil altijd goed genomen maar ben toch niet helemaal gerust en ik wil niet zo lang nog wachten om het te weten. Dus dan kan ik het al vroeger weten of het zo is of niet, toch?
ReagerenJohn (moderator)
18 juli 2016 om 08:20Als je dat wilt doen omdat je bang bent dat je zwanger bent raad ik je dat af. Dat is totaal zinloos.
Reageren
Als je de pil altijd goed hebt ingenomen en er geen bent vergeten is er geen reden om aan te nemen dat je zwanger bent. Maak gewoon je strip af en wacht op je menstruatie. Die 3 dagen eerder maken dan ook geen verschil.