Zoeken Vraag het forum

Stopweek drie dagen eerder inlassen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik zou graag mijn stopweek vroeger inlassen. Ik zou graag drie dagen eerder aan mijn stopweek beginnen, dus dan zou ik nog drie pillen in mijn strip overhebben. Mag ik dit doen? En krijg ik dan nog een bloeding in die stopweek of niet?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is geen probleem. Je kunt de stopweek eerder beginnen, als je er maar voor zorgt dat ze niet langer duurt dan 7 pilvrije dagen. In principe zou je dan ook gewoon de onttrekkingsbloeding moeten krijgen.

Reageren
    Anoniem

Ik ben namelijk bang dat ik zwanger ben, ik heb wel mijn pil altijd goed genomen maar ben toch niet helemaal gerust en ik wil niet zo lang nog wachten om het te weten. Dus dan kan ik het al vroeger weten of het zo is of niet, toch?

Reageren
    John (moderator)

Als je dat wilt doen omdat je bang bent dat je zwanger bent raad ik je dat af. Dat is totaal zinloos.
    Als je de pil altijd goed hebt ingenomen en er geen bent vergeten is er geen reden om aan te nemen dat je zwanger bent. Maak gewoon je strip af en wacht op je menstruatie. Die 3 dagen eerder maken dan ook geen verschil.

Reageren
Reageer op: Stopweek drie dagen eerder inlassen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.