- Anoniem14 juli 2016 om 14:07
Hoi,
Ik heb voor het eerst in lange tijd mijn pil doorgeslikt, 2 strippen achter elkaar. De laatste van deze strip had ik trouwens niet genomen want was m vergeten en 3 dagen ervoor wel onbeschermde seks gehad(verder wel netjes elke dag op tijd geslikt). Ben nu nog steeds niet ongesteld, ben zondag gestopt met de pil en het is nu donderdag. Moet ik me zorgen maken?
Groetjes
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juli 2016 om 14:15Ik neem aan dat je er dan ook geen meer hebt genomen maar gelijk met de stopweek bent gestart. In principe is er dan geen reden om je zorgen over een zwangerschap te maken. Gewoon even rustig afwachten. Je hoeft maandag pas weer opnieuw met de pil te starten…
ReagerenAnoniem14 juli 2016 om 14:22Ja zaterdag dus eigenlijk mijn laatste pil genomen want was zondag vergeten haha. Heb m toen ook niet meer ingenomen ik dacht dan word ik gewoon een dagje eerder ongesteld. Bedankt voor je antwoord! Ben gelukkig gerustgesteld!!! Maar als ik zaterdag mijn laatste pil genomen heb moet ik zondag weer beginnen toch? Misschien zei ik het niet helemaal duidelijk
Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
14 juli 2016 om 14:48Als je zaterdag de laatste hebt genomen, moet je inderdaad zondag weer beginnen. Ook als je menstruatie uit zou blijven, gewoon weer op tijd beginnen. Het doorslikken zou de oorzaak kunnen zijn dat je menstruatie later komt of wellicht uitblijft. Alleen zou ik dan wel aanraden om toch een zwangerschapstest te doen voor alle zekerheid.
Reageren