- Anoniem14 juni 2016 om 12:41
Hoi allemaal,
Ik zit al een paar dagen in de stress, waarschijnlijk voor niets. Toch ben ik benieuwd hoe jullie hierover denken.
Ongeveer een maand geleden ben ik wat verder gegaan met een jongen. We hebben niet echt seks gehad, maar toch ben ik bang dat er nog iets aan zijn handen zat terwijl hij aan mij zat.
Ik ben al een hele tijd aan de pil en heb hem de afgelopen 3 maanden doorgeslikt. Ik weet niet helemaal zeker of ik er in die 3 maanden eentje vergeten ben. Afgelopen week was de eerste stopweek na die 3 strips en ik werd gewoon ongesteld.
Wel moet ik de laatste tijd vaker naar de wc (dit is ook waarom ik opeens dacht, zou ik niet zwanger zijn?) en heb ik een beetje een opgeblazen gevoel. Ik durf geen testje te doen, omdat mijn ouders dit sowieso door zullen hebben (ik ben niet een keer alleen thuis binnenkort).Zou het nodig zijn om toch een testje te doen of is de kans dat ik zwanger ben echt nihil?
Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juni 2016 om 12:47Als je de pil doorslikt en je zou er een vergeten, is dat verder geen enkel probleem, behalve als het in de laatste week voor de stopweek zou zijn. Daarnaast heb je tijdens de stopweek gewoon je onttrekkingsbloeding gehad. Geen enkele reden om dus te denken dat je zwanger zou zijn.
Vaker naar de WC moeten is toch niet echt een zwangerschapssymptoom tenzij je al enkele maanden zwanger zou zijn.
ReagerenAnoniem14 juni 2016 om 12:55Bedankt voor je reactie! Wat ik me wel afvraag; waarom zou het een probleem zijn als ik mn pil in de laatste week voor mijn stopweek ben vergeten? Wat er met die jongen is gebeurd is namelijk al 4 weken geleden, dan kan een pil vergeten in de laatste week voor de stopweek toch geen invloed hebben?
ReagerenJohn (moderator)
14 juni 2016 om 13:24Ik had eigenlijk moeten schrijven: Behalve als je in de laatste week voor de stopweek zou zijn en dan onveilige seks zou hebben gehad.
Reageren