Zoeken Vraag het forum

Pil na stopweek vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem oxo

Hallo!

Ik heb de afgelopen 2 maanden sowieso mijn pil goed geslikt. Nu heb ik net een stopweek gehad van zondag tot zondag. Normaal gesproken slik ik mijn pil in de ochtend, maar dit vergat ik. Toen ik in de avond mijn pil wilde slikken kwam ik erachter dat ik geen nieuw stripje meer had. Nu kan ik morgen nieuwe anticonceptie ophalen. Ik heb wel seks gehad in mijn stopweek.

Wat kan ik nu het beste doen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als de seks minder dan 5 dagen gelden is geweest zou je ella-one morning after pil kunnen gebruiken. Als het langer gelden is, kun je er niks meer aan doen. Als je morgen me de pil start, slik dan ook meteen de pil van vandaag nog en later die van dinsdag. Houdt er ook rekening mee dat de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar is.

Reageren
Reageer op: Pil na stopweek vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.