- Anoniem16 mei 2016 om 18:09
Hallo,
Ik heb een vraagje en hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen. Of zijn ervaringen kan delen.
Na 3 jaar heb ik vorige week mijn mirena spiraal laten verwijderen, aangezien ik allerlei klachten had.
Nu is het zo dat ik best wel heftig reageer op hormonen.
Voor het mirena spiraal had ik ook een anticonceptiepil genaamd microgynon, en hier ben ik toen 12 kilo van aangekomen !!
Nu heb ik met de gyneacoloog overlegd en gevraagd wat voor anticonceptiepil ik nu het beste kon gaan gebruiken aangezien het heftig reageren op hormonen.
Hij raadde mij de Yaz pil aan.
Maar na een tijdje googelen ( wat misschien niet heel erg wijs is ) lees ik steeds meer dat dit een pil is (derde generatie) die een verhoogde kans op trombose geeft.
Ik ga door deze verhalen steeds meer twijfelen of ik hier wel goed aan zal doen.
Is er iemand met advies of iemand die ervaring heeft met de Yaz pil.
Ik weet dat iedereen verschillend is en ook dus ook anders reageerd, maar zou het toch fijn vinden om hier wat meer over te horen.
Alvast bedankt !!Groetjes Sabrina
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 mei 2016 om 18:20Het is inderdaad een pil met iets meer risico op trombose. Maar als je daar geen aanleg voor hebt en het niet in de directe familie voorkomt valt dat risico reuze mee.
ReagerenAnoniem16 mei 2016 om 18:26Oke dat is fijn om te horen !! Ik heb inderdaad geen aanleg voor trombose, althans niet dat ik weet.
Reageren
Ik vind het lastig om een andere vorm van anticonceptie te vinden, omdat ik van mening ben dat geen enkele toevoeging kwa hormonen gezond is voor je lijf.
Maar zit er nu ook nog niet op te wachten om zwanger te raken.
Dus hoop dat dit inderdaad een goed alternatief is met de minste hormonen, zodat mijn lijf niet helemaal uit zijn doen raakt.