Zoeken Vraag het forum

Onregelmatige en veel voorkomende bloedingen tijdens de pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik slik al jaren dezelfde pil zonder enige last, alleen heb ik nu sinds kort (een aantal maanden) last van veel onregelmatige bloedingen.

Ik neem zo goed als altijd een stopweek, waarin ik ook ongesteld wordt, en toch begin ik dan weer met bloeden tijdens de pilstrip (Vaak binnen week en 2).

Vorige week ben ik bijvoorbeeld weer ongesteld geworden tijdens de pil (een hele week) en is het toen vanzelf gestopt. Ik heb toen een dag of twee erna geslachtsgemeenschap gehad, en gelijk erna had ik gezien dat ik weer gebloed had.

Nu vraag ik mij af waar dit door zou kunnen komen? Misschien bijvoorbeeld een te lichte pil, of heeft het toch iets met zwangerschap te maken?

Het is dan natuurlijk slim om voor de zekerheid een zwangerschapstest te doen, maar ik dacht misschien dat iemand een andere verklaring ervoor zou kunnen hebben.

Let me know!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschap is niet erg waarschijnlijk met al die bloedingen.
    Ga in ieder geval naar de huisarts. Het wisselen van pil zou een oplossing kunnen zijn als er geen andere oorzzaak is.

Reageren
Reageer op: Onregelmatige en veel voorkomende bloedingen tijdens de pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.