- Anoniem24 april 2016 om 21:41
Hoi,
Allereerst wil ik even zeggen dat mijn partner en ik heel erg dom zijn geweest. Ik gebruik geen anticonceptie omdat mijn lichaam daar niet goed op reageerd. We zijn 8,5 jaar samen en al die tijd hebben we het met condoom gedaan. Nu hadden we eergisteren sex gehad zonder anticonseptie en zijn we dezelfde dag nog de morning afterpil gaan halen. Die heb ik ingenomen. Nu dachten wij dat ke dan 72 uur beschermd ben en hebben we het gisteren weer onbeschermd gedaan. Nu ben ik toch wel bang of dit kwaad kan?
Ik dacht misschien weet iemand hier wel wat ik kan doen.
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Nogmaals wij zijn heel stom geweest!
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 april 2016 om 21:59[quote]Nu dachten wij dat ke dan 72 uur beschermd ben[/quote] Niet dus. De bijsluiter lezen wil ook nog wel eens helpen. Opnieuw de MAP dus
ReagerenAnoniem26 april 2016 om 17:30Het principe van de morning after pil werkt als volgt: als je onbeschermd seks gehad hebt moet je binnen de 72 uur zo’n pil nemen als je niet zwanger wil zijn. Hoe sneller je die inneemt hoe effectiever. Dit wil echter niet zeggen dat je 72 uur beschermd bent!!! Het enige wat de MAP doet is het eventueel bevrucht eitje tegenhouden om in te nestelen. Als je daarna seks hebt (opnieuw onbeschermd) werkt die pil niet meer. De MAP geeft in 1 keer een enorme hormoonboost… Er niet van uitgaan dat je beschermd bent dus!!! Ik zou ook een nieuwe MAP gaan halen (ookal is dit niet goed voor je lichaam!!! Maak hier geen gewoonte van)
ReagerenAnoniem26 januari 2018 om 11:21Ik heb 17 januari een map geslikt van norlevo en 22 januari moest ik er weer een slikken. Ook heb ik last van bijwerkingen. Maar ben ik safe of niet?
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2018 om 11:23Volgens mij had je die vraag al gesteld…. daar kan niemand je antwoord op geven, want de MAP werkt namelijk niet altijd. Lees de bijsluiter
ReagerenAn27 juni 2023 om 13:41Hi,
Zondagavond heb ik onveilige seks gehad, maandagochtend MAP ingenomen (binnen 12 uur na seks).
Maandagavond weer seks gehad, dit keer met condoom, maar deze bleek zich aan het einde van de vrijpartij niet meer om het geslachtsdeel van de man te bevinden. Er heeft geen zaadlozing plaatsgevonden.Is het verstandig om nog een MAP in te nemen? Of is dit niet nodig, aangezien 2e keer seks 13 uur na inname MAP plaatsvond?
Hartelijk dank
ReagerenJohn (moderator)
27 juni 2023 om 14:00De MAP is alleen maar werkzaam voor seks die voor de inname was. Als er geen zaadlozing heeft plaatsgevonden zal een nieuwe MAP niet nodig zijn
Reageren