Zoeken Vraag het forum

Eerder een stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Heyhey
    Mijn lichaam is nogal gevoelig voor doorslikken van de pil veel last van doorbraakbloedingen. Normaal gesproken slik ik hem dus niet door houd ik na elke week een stopweek. Maar ik ben op vakantie geweest 2 weken geleden en had toen eigenlijk net een stopweek, ik wilde liever niet ongesteld zijn dus besloot door te slikken. Nu twee weken later (heb dus 2 weken van mijn nieuwe pil geslikt, dus in totaal 5 weken achter elkaar de pil geslikt) heb ik weer een doorbraakbloeding en die stopt bij min niet tot ik een stopweek inlas. Ik weet dat je normaal gesproken met de pil niet eerder een stopweek kunt inlassen omdat ze dan niet meer veilig is maar geld dat ook voor wanneer je hem al een keer hebt doorgeslikt. Zou ik nu een week eerder stopweek kunnen inlassen (dus na 5 weken slikke stoppen ipv 6 ) ik kan echt niet nog een week met die doorbraakbloedinhen lopen heb er ook veel buikpijn van

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

[quote] Ik weet dat je normaal gesproken met de pil niet eerder een stopweek kunt inlassen omdat ze dan niet meer veilig is[/quote] Dat klopt niet hoor.
    Je kunt gewoon een stopweek inlassen. Je blijft beschermt door de pil. Je moet er alleen voor zorgen dat de stopweek niet langer duurt dan 7 pilvrije dagen.

Reageren
Reageer op: Eerder een stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.