- Anoniem2 april 2016 om 09:52
Afgelopen maand ben ik twee keer mijn pil vergeten. Ik ben mijn pilstrip begonnen op 14 maart. De eerste pil ben ik vergeten op 17 maart (in de eerste week dus) en de tweede keer was op 26 maart (in de tweede week). Ondertussen heb ik enkele keren onveilige seks gehad met mijn vriend (21 en 26 maart). Ik zit nu in mijn laatste dagen van de pilstrip maar heb al last van een bruinrood slijmverlies. Kan dit een symptoom zijn van zwangerschap ? En wanneer kan ik testen of ik zwanger ben ? Mijn volgende menstruatie zou 6 april beginnen.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 april 2016 om 10:45Als je pillen vergeet is het toch handig om de bijsluiter te lezen…..
Reageren
De vergeten pil van de eerste week geeft kans op een zwangerschap.. Eerst maar even de stopweek afwachten en als de menstruatie uitblijft en zwangerschapstest doen.Anoniem2 april 2016 om 14:16En die doorbraakbloeiding ? Is dat iets abnormaal of komt dat vaker voor als je pil(len) vergeten bent ?
Danku voor het snelle antwoord.
ReagerenJohn (moderator)
2 april 2016 om 14:30Dat is dan een normaal verschijnsel.
ReagerenAnoniem4 april 2016 om 07:05Ik zit nog steeds met wat vragen. Ik lees overal dat de innestelingsbloeding begint aan het einde van de derde week ( wat bij mij het geval was). Dit betekent dan toch dat het eitje reeds ingenesteld zou zijn en dat er dan ook hcg vrijkomt.u deed ik vanmorgend een vroegtijdige zwangerschapstest ( die je een paar dagen voor de verwachtte menstruatie kan doen ) omdat ik zoveel stress had. De uitslag hiervan was negatief maar ik ben nog steeds niet gerust gesteld. Kan ik nu toch nog zwanger zijn of niet ?
ReagerenJohn (moderator)
4 april 2016 om 09:26Niemand kan je natuurlijk vertellen of je wel of niet zwanger zou kunnen zijn. Je menstruatie zit er aan te komen. Wacht nog enkele dagen en als je menstruatie uitblijft, doe dan een nieuwe zwangerschapstest.
Reageren