- Anoniem31 maart 2016 om 09:16
Goedemiddag,
Ik ben 18 jaar en heb nu al een langere tijd een vriend. Vanwege wat bijwerkingen wil ik graag stoppen met de pil om zo mijn natuurlijke cyclus weer op gang te laten komen. Ook de dokter vond dit een goed idee. Het probleem is nu dat ik aan een andere anticonceptie moet gaan. Ik heb wel eens gehoord van hormoon pleisters, alleen heb daar weinig vertrouwen in. Een spiraal of staafje wil ik ook niet vanwege slechte verhalen in mijn omgeving. Kan iemand mij helpen met een keus???
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 maart 2016 om 10:56Als je de cyclus weer natuurlijk op gang wilt laten komen moet je natuurlijk niet aan hormoonpreparaten beginnen. Dan had je de pil net zo goed kunnen blijven gebruiken.
Reageren
Er blijven dan alleen niet zoveel mogelijkheden over.
Condoom, koperspiraal en pessarium. Deze bevatten geen hormonen die bijwerkingen kunnen geven.Anoniem31 maart 2016 om 12:37Ja daar heb je inderdaad gelijk in. Maar ik had een keer gehoord dat er in sommige anticonceptie minder hormonen inzitten. Ik denk dat het, het slimst is om te wachten op mijn normale cyclus en eerst aankijken of dit beter gaat met de bijwerkingen die ik nu van de pil heb. Zo ja, dan moet ik voortaan maar condooms in huis gaan halen en niks meer slikken met hormonen…
Reageren