- Anoniem1 maart 2016 om 21:50
Deze week hoort eigenlijk mijn stop week te zijn, alleen heb ik ervoor gekozen om hem doorteslikken. Alleen nu merkte ik vandaag dat ik toch bloedverlies had.
Iemand enig idee wat hieraan te doen is? Dit is de 2de keer achter elkaar dat ik hem doorslik en heb dit wel is vaker gehad als ik dit deed. Tijdens de eerste keer nergens last van. Moet ik misschien aan een zwaardere pil ?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 maart 2016 om 22:07Het enige wat je kunt doen is nu een stopweek inlassen. Je hebt niet perse een andere pil nodig. Doorslikken is GEEN garantie dat je geen doorbraakbloeding gaat krijgen.
ReagerenAnoniem3 maart 2016 om 16:24Dit is een doorbraakbloeding. Dit heeft te maken met het doorslikken van de pil. Dit is ook niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken. Als je echt niet ongesteld wil worden moet je gewoon verder gaan met het slikken van de pil.
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2016 om 16:26[quote]Als je echt niet ongesteld wil worden moet je gewoon verder gaan met het slikken van de pil.[/quote] Ook dat is geen garantie dat er geen doorbraakbloedingen zullen optreden.
ReagerenAnoniem3 maart 2016 om 16:30In principe wel. Het is een doorbraakbloeding vergelijkbaar met een stopweek bij het inlassen daarvan. Wanneer je op de 8e dag weer start met de inname van de pil stopt de bloeding. Stoppen in het midden van een strip bij een bloeding is nooit goed. Vermindere bescherming tegen zwangerschap
Reagerenhdjdbakfnskbf11 december 2017 om 09:58Ik slik nu een maandje de pil en hoorde van mijn huisarts dat doorslikken geen enkel probleem was. Nu begon ik een beetje te bloeden als ik seks had gehad en twee dagen erna bloedde ik alsof ik ongesteld ben. Ik slik gewoon door maar moet ik dan een stopweek inlassen voor de zekerheid?
ReagerenJohn (moderator)
11 december 2017 om 10:02Het zou beter zijn om een stopweek in te lassen. Als je dat niet doet loop je het risico om daarna vaker doorbraakbloedingen te krijgen als je de pil doorslikt.
ReagerenAlias29 november 2018 om 16:49Ik ben aan de pil en ik heb volgende week pas mijn stopweek, maar ik ben nu opeens ongesteld. Weet iemand hoe dat kan komen?
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2018 om 20:52Het kan een tussentijdse bloeding zijn?
Reageren