- Anoniem27 februari 2016 om 17:05
Hallo,
Ik ben een meisje van 18 jaar en wil graag gaan beginnen met de pil.
Alleen weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb al op internet gekeken en gezien dat ik ze ook online kan bestellen (dan heb ik het over de combinatie pil). als ik naar de huisarts zou gaan word de rekening dan naar huis gestuurd. Ik wil niet dat mijn ouders hier achterkomen vandaar. Of word het gewoon gedekt door de verzekering. Ik heb een basispakket bij CZ.8 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 februari 2016 om 17:11Tot 21 jaar wordt de pil uit de basisverzekering vergoedt. Er geldt natuurlijk wel een eigen risico. Maar je kunt er voor kiezen nom de pil zelf te betalen in de apotheek.
Reageren
Het is verstandig om dat via de huisarts te doen. Ook de huisarts valt onder de basisverzekering en valt NIET onder her eigen risico.Anoniem27 februari 2016 om 17:30Dus als ik de pil in de apotheek betaal krijg ik geen brieven naar huis gestuurd? En de huisarts valt niet onder de eige risico dus hoef er niks voor te betalen en er word dus ook niks naar huis gestuurd?… Sorry maar mijn ouders mogen her niet weten dus wil het risico niet lopen dat als ik straks op bezoek ga en terug kom dat me ouders het komen te weten..
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2016 om 19:44De huisarts valt niet onder het eigen risico.
Reageren
Als je de pillen zelf betaald in de apotheek is er niets aan de hand.T.28 februari 2016 om 10:42Stel dat je ouders er achter komen dat je bij de huisarts bent geweest, kan je dan geen andere reden opgeven?
Je huisarts heeft toch beroepsgeheim?
Snap dat je een leugentje misschien niet leuk vind,
Reageren
Maar anticonceptie kan je mi best bij de huisarts regelen.Anoniem28 februari 2016 om 17:45Ja liegen is een optie als ze erachter komen. Maar wil absoluut niet dat er iets van een brief naar huis word gestuurd van een apotheek afschrift of een huisarts bezoek ofz.
ReagerenAnoniem1 maart 2016 om 07:42?????????
ReagerenJohn (moderator)
1 maart 2016 om 09:34De huisarts gaat daar zeker geen brieven over schrijven en sturen. Als de je pil contant betaald, doet de apotheek dat ook niet.
Misschien moet je het gewoon met je ouders bespreken. Ik denk dat ze liever hebben dat je aan de pil gaat dan wanneer je ongewenst zwanger zou worden.
Reageren
Dat je seksueel actief bent, kunnen je ouders zelf ook wel bedenken. Die zijn niet gek hoor….Anoniem1 maart 2016 om 14:42Beste lijkt me om het aan je ouders, of in elk geval je moeder te vertellen. Stel dat er iets, dan weten ze wat er speelt. Stel dat je er toch niet tegen kan, je krijgt klachten, dan kan het handig zijn als ze er al van weten. Anders moet je heel geheimzinnig doen.
Reageren
Een smoes bedenken zou ook kunnen, een blaasontsteking, en dan vaak naar de wc gaan.
Andere optie is naar het Rutgershuis of Casaklinieken. Dan betaal je wel het consult, bij die laatste is het een vrij hoog tarief.