- Danny1011 november 2015 om 22:18
Hallo,
Ik had een vraagje met betrekking over voorvocht. Ik en mijn vriendin hebben laatst voor het eerst “het” een keer geprobeerd. Niks meer dan paar keer erin en eruit. Dit was zonder condoom en ja dat was heel dom van ons. Maar dit is dus het punt; ze was daarvoor 7 dagen aan de pil, ik ben niet klaargekomen en heb meerdere keren geplast van te voren ivm dat voorvocht anders spermacellen kon bevatten. Mijn vraag; kan ze zwanger zijn of laten we ons helemaal gek maken door Internet ? En helpt de morning after pil(die van 120 uu na gemeenschap) Nog?
Alvast bedankt!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 november 2015 om 22:30Is het de eerste keer dat ze met de pil is gestart?
Is ze met de pil dan begonnen op de eerste dag van de menstruatie?In voorvocht zitten in principe geen levende spermacellen.
Reageren
De MAP moe binnen 72 uur worden genomen.Danny1011 november 2015 om 22:43Ja de eerste keer. Nee ongeveer 3 dagen na haar laatste keer menstrueren.
Precies dat had ik ook gelezen, en dat door het urine eventuele spermacellen “gedood” worden.
Ik las op apothekers site dat er ook MAP is voor 120 uur na gemeenschap. Dat de zwangerschap kans dan maar 2,1% is. Wat denkt u? Maken we ons zorgen om niks?
Ps. We hebben de dokter gebeld en die zei ook dat de kans minimaal was en we geen zorgen over hoefte te maken, maar de reden dat we twijfelen is omdat ze vaginale afscheiding heeft(dit kan ook komen omdat ze in avulatie zit)
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2015 om 22:50Als ze 7 dagen aan de pil zat moet dat sowieso al geen probleem zijn. Daarnaast is de kans dat er levende spermacellen in het voorvocht zaten ook nagenoeg nihil. Ik denk niet dat jullie je ergens zorgen over hoeven te maken.
ReagerenAnoniem11 november 2015 om 22:58Bedankt! Dat zegt mn gevoel ook.
Stel nou dat tegen alle verwachtingen in het toch zo blijkt te zijn. Is er een weg dat we buiten haar ouders om (zijn streng gelovig) en ik weet dat het fout is maar alsnog. Is er dan een weg waardoor heet eenvoudig opgelost kan worden? Het is nu 4 dagen geleden
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2015 om 23:17Mogelijkheden zijn er dan wel, maar om de ouders daar buiten te houden is toch wel riskant. Maar dat dan iets dat met de huisarts besproken kan worden.
Er is inderdaad een Morning After Pil die binnen 120 uur na de seks genomen kan worden. De Ulipristal, zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. maar ook hiervoor gelddt: hoe later genomen, hoe minder de betrouwbaarheid.
Maar ik denk dat dat allemaal niet nodig is.
ReagerenAnoniem12 november 2015 om 06:36Dat is zo, alleen dan hebben we toch een beetje meer zekerheid (alhoewel ik ook denk dat het gewoon echt niet zo kan zijn). Blijft het in je hoofd spelen “wat als”
Zijn er signalen of symptomen waardoor je zonder een zwangerschap test kunt weten of ze zwanger is ja of de nee?
En zo ja, het is vandaag 4 dagen geleden. Wat zouden we vokgens u het beste kunnen doen?
ReagerenJohn (moderator)
12 november 2015 om 10:11Een zwangerschap kun je alleen maar vaststellen met een zwangerschapstest. De eerste weken zijn er verder geen symptomen. Testen kun je 2,5 – 3 weken na de onbeschermde seks.
Maar ik zou me daar maar eens geen zorgen over maken. Ik denk persoonlijk dat jullie niks moeten doen. Het enige wat je op dit moment nog zou kunnen doen is die MAP van 120 uur gebruiken. Maar volgens mij dus absoluut onnodig.
Ze had 7 dagen achter elkaar de pil geslikt. Deze is dan dus werkzaam. Bovendien is er geen zaadlozing geweest.Kijk naar onderstaande link.
Reageren
http://abortus-info.nl/wat-is-abortus/abortuspil/