Zoeken Vraag het forum

Bevat voorvocht zaadcellen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn vriendin en ik hebben heel kort (hooguit 10 seconden) geslachtsgemeenschap gehad. Uiteraard is er een deel voorvocht in haar gekomen. Er is geen sprake van een ejaculatie, maar toch maken we ons zorgen.
    Bevat voorvocht zaadcellen of niet en lopen wij niet te hard van stapel vermits de betrekking wel van heel korte duur was ?

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

In voorvocht kan een enkele zaadcel zitten en je kunt er dus zwanger van raken. Ik weet niet hoe lang geleden het is maar als het nog maar kort geleden was kan je vriendin een morning after pil innemen.

Reageren
    Anoniem

Oei,… het is geleden van 16/09.
    Maar dit was de 7de dag van haar cyclus. Dus volgens mij niet haar vruchtbare periode.

Reageren
    John (moderator)

De duur van de penetratie is niet belangrijk. Belangrijk is of er zaadcellen in de vagina terecht zijn gekomen.

Voorvocht bevat in principe geen levende spermacellen, behalve als er kort voor de penetratie een zaadlozing zou hebben plaats gevonden en je daarna niet geplast hebt. In dat geval zouden er nog zaadcellen in de urinebuis aanwezig kunnen zijn die er dan met voorvocht uitkomen.

Reageren
Reageer op: Bevat voorvocht zaadcellen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.