Zoeken Vraag het forum

Nuvaring

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hi,
    Ik had het druk en was mijn nuva ring er vergeten uit halen, na een week heb ik hem er uit gedaan, ik kreeg mijn regels niet waardoor ik begon te stressen, na een week kreeg ik mijn regels en wachte ik tot het over was, nu vorig weekend heb ik mijn ring terug in gestoken.
    Mijn stopweek heeft dus 2 weken geduurd, was het dan juist hem terug in te steken en ben ik dan terug veilig na 7 dagen?

Dankje!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je hebt de ring 4 weken gedragen en daarna 1 stopweek ingelast. Je hebt dus maar een stopweek van 7 dagen gehad als ik het goed begrijp.
    Je hebt goed gehandeld. Na 7 dagen is de ring weer normaal betrouwbaar.

Reageren
    Anoniem

Nee heb de ring 4 weken in gehad en dan 2 weken stopweek gehad en dan terug ingedaan

Reageren
    John (moderator)

uit de bijsluiter:

Als uw ringvrije periode langer was dan 7 dagen moet u een nieuwe ring in de vagina
    inbrengen zodra u eraan denkt. U moet gedurende 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen
    (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken. Als u in de ringvrije periode
    geslachtsgemeenschap heeft gehad, moet u rekening houden met de kans op een
    zwangerschap. Neem in dat geval daarom meteen contact op met uw arts. Hoe langer de
    ringvrije periode, hoe groter de kans op een zwangerschap.

Reageren
Reageer op: Nuvaring
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.