- Anoniem8 augustus 2015 om 08:59
Ik heb al twee keer eerder abortus laten plegen op mijn 15e en 18e. Toen was heel duidelijk dat ik er gewoonweg niet voor kon zorgen. Nu ben ik echter 25 en ondanks mijn juiste pilgebruik weer zwanger (ik was op vakantie in Egypte erg ziek geworden (diarree en overgeven) en ben hier doorheen zwanger geworden.
Mijn relatie met mijn huidige vriend is niet stabiel. Hij zit al twee jaar thuis in de bijstand en denkt er niet aan om weer te gaan werken. Hij vindt zichzelf altijd zielig (terwijl ik zo iets heb van je bent jong en je kunt prima werken). Hierdoor ben ik eigenlijk een beetje klaar met deze relatie en wil ik eigenlijk bij hem weg.
Dit zou dus betekenen dat ik dit kind alleen moet gaan opvoeden. Echter zit ik nu net in een nieuwe baan (1 week) en heb ik een contract voor 6 maanden.
Ik had een auto van de zaak gekregen en deze heb ik 2 dagen geleden (op mijn 4e werkdag) total loss gereden (ik was er gewoon niet bij met mijn hoofd en heb hierdoor een zwaar ongeluk gemaakt). Heb hierdoor 1 dag in het ziekenhuis gelegen (maar ik mankeer niks, dit was puur ter observatie).
De kans dat ze mijn contract niet verlengen is dus erg groot (in eerste week rijd ik een auto van de baas total loss en ik zou nu dan ook moeten gaan vertellen dat ik zwanger ben). Ik ben nu 9 weken zwanger, dus na mijn contract mag ik eigenlijk direct met verlof.
Hoe zou ik dit kind moeten gaan opvoeden. Ik heb er de leeftijd misschien wel voor. Maar sta er dan wel alleen voor. Ik zou hoogstwaarschijnlijk een nieuwe baan moeten gaan zoeken en de baby zou fulltime naar de kinderopvang moeten.
Ik sta er helemaal alleen voor en ik zie dit dus helemaal niet zitten. Ik zou bij mijn huidige vriend kunnen blijven en dat hij dan huisman wordt. Maar zie ik dit ook wel zitten? Ik had eerder voor ogen dat mijn vriend gewoon zou werken en ik dan ook 3 tot 4 dagen zou werken. Waardoor we financieel gewoon er warm bij zouden zitten.
Ik ben zo kwaad op mezelf dat dit me weer overkomt. Ik heb zo’n hekel aan mezelf en ik vraag me echt af of ik nog een kind waard ben.
Nu lees ik ook allerlei verhalen dat als je 3 x of meer een abortus pleegt je dan verminderd vruchtbaar bent en je een verzakte baarmoeder hebt en je dan ook hoogstwaarschijnlijk als je nog een kind krijgt een veel te vroeg geboren kindje krijgt. Neem ik echt dit risico als ik abortus laat plegen voor de derde keer?
Ik snap dat jullie mij waarschijnlijk een super domme vrouw vinden, dit begrijp ik. Ik ben ook kwaad op mezelf.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2015 om 09:52[quote]Nu lees ik ook allerlei verhalen dat als je 3 x of meer een abortus pleegt je dan verminderd vruchtbaar bent en je een verzakte baarmoeder hebt en je dan ook hoogstwaarschijnlijk als je nog een kind krijgt een veel te vroeg geboren kindje krijgt. Neem ik echt dit risico als ik abortus laat plegen voor de derde keer?[/quote] Het is niet bewezen dat dat inderdaad zo is. Goed is het natuurlijk niet voor je lichaam.
Dit is een vraag die je toch echt alleen maar zelf kunt beantwoorden. Hier kan niemand je in adviseren.
Reageren
Ik zou wel willen aanraden om een andere vorm van contraceptie te gaan gebruiken.