Zoeken Vraag het forum

Twijfels abortus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een meisje, 17 jaar oud.
    Ik heb 4 weken geleden seks gehad met iemand, tijdens mijn menstruatie. Gelijk daarna morning after genomen, bleek op deze forum niet te hoeven. Week daarna heb ik hem afgetrokken en heeft hij daarna zijn sperma afgeveegd aan de binnenkant van mijn benen, ik had geen onderbroek aan. Ik heb met alle moeite het geprobeerd weg te halen met handgel, enige wat ik nog kon vinden binnen handbereik.
    Voor nu had ik 4 dagen geleden moeten menstrueren, mn onder6buik is erg opgezet, maar ik ben zo vreselijk bang dat er toch iets mis is gegaan toen hij zijn handen afveegde met sperma aan zijn handen.
    En stel dat ik zwanger ben, ik mag van mijn moeder geen abortus plegen.. ik ben 17 jaar! Ik kan dit niet aan. Overal lees ik verhalen van vrouwen die tóch zwanger worden wat blijkbaar niet mogelijk is, nu ben ik ook zo bang… wat moet ik doen? Iemand die mij kan helpen?

Liefs

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschapstest zou je kunnen doen. Dan weet je meteen zeker dat je niet zwanger bent.
    Om zwanger te raken, moet er toch echt sperma direct IN je vagina terecht komen en niet aan de binnenkant van je benen.

Reageren
    Q

Hey meissie!

Ik heb precies hetzelfde probleem! Het is d’r laatmaarzeggen niet direct vaginaal ingegaan, maar er zijn zeer waarschijnlijk toch zaadcellen in mij gekomen.

Ik heb ook stress, maar ik kan je misschien helpen met deze dingen die ik gehoord heb:

– zaadcellen overleven maar een korte tijd buiten het lichaam
    – en niet altijd is je cyclus gelijk he! Die opgezette buik kan ook gewoon komen door je menstruatie die nog komen moet!

Rustig afwachten, duurt het volgens jou te lang, ga je langs de dokter! In overleg met de dokter kan je volgensmij een afspraak maken zonder dat je ouders dit weten. Hij/zij kan je zeker verder helpen.

Ook bestaan er nog zwangerschapstesten!

Misschien dat ik je niet helemaal gerustgesteld heb, maar ik hoop dat ik je toch iets kan verlichten met deze informatie, ik ben zelf 16 jaar …

Liefs!

Reageren
Reageer op: Twijfels abortus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.