- Anoniem5 april 2015 om 23:00
Hoi,
Vorige week donderdag had ik mijn laatste pil ingenomen, en heb deze week dus mijn stopweek
gehad. Normaal begin ik op vrijdag weer aan een nieuwe strip, alleen dit ben ik deze keer dus vergeten. Ik ben nu gewoon op zaterdag (gister) begonnen aan mijn nieuwe strip. Is dit erg? En ben ik nu een week onbeschermd of hoe zit dit nu? Ik vraag me nu namelijk af of ik per se met condoom moet vrijen. Alvast bedankt5 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 april 2015 om 23:11Je moet handelen zoals beschreven staat in de bijsluiter bij:
Reageren
pil vergeten 1ste week.
Heb je in de 7 dagen voorafgaand aan de vergeten pil ( ook al was dat in de stopweek) onbeschermde seks gehad, bestaat er een risico op zwangerschap. Binnen 72 uur na de onbeschermde seks zou je nog een Morning After Pil kunnen gebruiken. De eerste 7 dagen vanaf het starten van de pil is de pil niet betrouwbaar en zul je aanvullende contraceptie moeten gebruiken.Anoniem5 april 2015 om 23:25Ik heb vandaag gewoon seks gehad met condoom, dus een kans op zwangerschap is er niet toch? En deze week moet ik dus ook nog met condoom doen?
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2015 om 23:30Als je een condoom gebruikt niet nee.
Reageren
Zoals ik al schreef:
De eerste 7 dagen vanaf het starten van de pil is de pil niet betrouwbaar en zul je aanvullende contraceptie moeten gebruiken.Anoniem5 april 2015 om 23:32Bedankt voor je snelle reacties!
ReagerenSabrina5 april 2023 om 23:04Hallo ik slik de pil (Levonorgestrel/Ethinylestradiol) maar ik heb vandaag de verkeerde dag ingenomen. Ik moest donderdag slikken maar ik heb woensdag geslikt. Is dit een probleem?
Reageren