Zoeken Vraag het forum

Ben ik beschermd?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraag, ik ben vorige maand een week eerder gestopt met de pil. Ik heb mijn stopweek dus een week eerder gehad. Ik slik marvelon en in die bijsluiter staat dat als je in de derde week een pil vergeet, dat je er dan voor kan kiezen om de stopweek eerder te laten beginnen. ik heb 1x seks gehad met mijn vriend na mijn stopweek maar is niet in mij klaargekomen. nu is het zo dat ik sinds een paar dagen gevoelige tepels heb die een stuk groter zijn dan normaal. Was ik dan toch niet beschermd? Ik maak me er een beetje zorgen over!

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als ik het goed begrijp, heb je dus in de derde week van de strip een pil vergeten en hebt gelijk een stopweek ingelast. Dan is er niets aan de hand. Je was dus gewoon beschermd.

Reageren
    Anoniem

Ja, ik heb de pil dus 2 weken (echt 14 dagen) geslikt, zonder er 1 te vergeten en ben toen gestopt en heb dus een stopweek gehad! Dan is dat toch goed? Weet je dan misschien wel een verklaring voor mijn tepels?

Reageren
    John (moderator)

De klachten van je tepels kan ik zo ook niet meteen verklaren.
    Heb je misschien een nieuwe BH gedragen? Is er buiten dat je tepels groter zijn ook nog iets anders te zien aan je tepels?

Reageren
    Anoniem

Nee, ik heb geen nieuwe bh! Daar zal het niet aan liggen 🙂 kan het niet zijn dat dit gewoon door de pil komt? Er is verder niet iets anders ‘verdacht’ de kleur is zoals normaal.. sorry voor mijn onzekerheid maar ik was wel beschermd toch? Hartstikke bedankt Tandor voor je berichten, het helpt me echt 🙂

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil voorafgaand aan het vergeten op tijd hebt genomen en de stopweek niet langer heeft geduurd dan 7 pilvrije dagen, is er niks aan de hand en was je tijdens de stopweek gewoon beschermd.

De pil zou dergelijke klachten kunnen veroorzaken, maar dan is het wel vreemd dat je er nog nooit eerder last van hebt gehad. Als de klachten aanhouden, ga dan even naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Hartstikke bedankt 🙂 ik zal je een beetje op de hoogte houden

Reageren
    Anoniem

vandaag zou ik mijn menstruatie hebben, maar ik heb de pil doorgeslikt, heb wel een testje gedaan voor de zekerheid, maar die was negatief! Mijn tepels zijn wel nog steeds groter dan normaal maar ze zijn niet meer gevoelig en mijn borsten doen ook helemaal geen pijn! Ik weet nog steeds niet zo goed waar het mee te maken heeft, maar ik wacht maar rustig af! In ieder geval bedankt voor je berichten!

Reageren
    John (moderator)

Het kan natuurlijk een speling van de hormonen zijn. Ik denk dat je inderdaad gewoon rustig moet afwachten. Als de klachten die je nu nog hebt aanhouden, ga dan even naar de huisarts. Misshien is het wisselen naar een andere pil dan een optie.

Reageren
Reageer op: Ben ik beschermd?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.