Zoeken Vraag het forum

Ik word pas ongesteld als de stopweek voorbij is

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Een aantal maanden geleden is mijn cyclus op de een of andere manier veranderd. Ik ben niet zwanger. Ik denk dat het gebeurd is nadat ik een aantal maanden terug een pil 2 keer had genomen, omdat ik had gebraakt.

Ik dacht dat ik de eerste pil had uitgebraakt en had ik een reservepil ingenomen. Waarschijnlijk heb ik toch een dubbele dosis gehad.

Nu word ik steeds ongesteld wanneer de stopweek (4 dagen) voorbij is. Kan ik wachten tot de 5e dag van mijn menstruatie met slikken? Of moet ik meteen weer met de nieuwe strip beginnen wanneer ik net ongesteld ben en maar hiermee doorgaan?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarom heb je een stopweek van 4 dagen en niet 7?

Reageren
    Anoniem

Mijn merk pil is Yaz. Je moet eigenlijk doorslikken, er zitten 4 placebotabletten bij. Tijdens die periode moet je ongesteld worden.

Sorry dat ik het verkeerd verwoord heb.

Reageren
    John (moderator)

Okay, dan snap ik de vier dagen.
    Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het van de dubbele pil is. Je moet in ieder geval de pil gewoon op tijd weer nemen. Als je een dag langer zou wachten dan is de pil niet meer betrouwbaar. Je zou met de huisarts kunnen overleggen om over te stappen naar een andere pil.

Reageren
Reageer op: Ik word pas ongesteld als de stopweek voorbij is
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.