- Anoniem26 mei 2014 om 20:55
Hallo,
ongeveer een maand geleden heb ik een spiraal laten plaatsen (Mirena). Ik deed dat omdat ik altijd 10 dagen ongesteld was, waarvan ik 5 dagen wel op bed kon blijven van de krampen en vreselijke bloedingen. Ik had ook bloedarmoede dus er moest iets gebeuren. (naast ijzertabletten)
Ik heb twee dagen licht bloedverlies gehad na het plaatsen. De plaatsing was op woensdag. Anderhalve week later, op zaterdag, begon ik te menstrueren. Eerst drie, vier dagen een klein beetje bruine rommel en daarna zette het goed door. Nu, 16 dagen later, verlies ik nog steeds bloed. De hele tijd is het lang niet zo heftig als ik het had zonder spiraal, maar doordat het nu al een week langer duurt, heb ik ondertussen wel dezelfde hoeveelheid bloed verloren. Het wordt ook maar niet minder.
Mijn vragen: is dit normaal? Kan dit nog gaan veranderen? Moet ik hiermee naar de huisarts? Is 16 dagen bloeden te lang of kan dat gebeuren door die spiraal? Ik voel me er in elk geval niet fitter door en ons seksleven lijdt er uiteraard ook onder. (mijn man dan, want ik heb er nu echt geen behoefte aan!)1 reactieReagerenJohn (moderator)
26 mei 2014 om 21:03Ik zou in ieder geval even naar de huisarts gaan. Het is mogelijk dat het spiraaltje niet meer op de goede plek zit. Een andere mogelijkheid is dat je spiraaltje niet verdraagt. 16 dagen vloeien is te lang.
Reageren