- Anoniem6 februari 2014 om 08:22
hoi, Ik zit aan de pil 24+4.. maar ben er afgelopen zaterdag pas weer mee begonnen naar denk ik 5 weken ofzo, en heb die nacht ook sex gehad met mijn vriend.
is die pil dan gelijk al betrouwbaar of niet?..
dus mijn vraag is heb ik nu kans dat ik zwanger ben?
gr mandy
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 februari 2014 om 11:30Dat hangt er vanaf wanneer je met de pil bent begonnen. Ben je op de eerste dag van de menstruatie ben je vanaf de eerste dag beschermd. Ben je later begonnen had je de eerste 7 dagen een aanvullend voorbehoedsmiddel moeten gebruiken. Dat kun je ook nog eens nalezen in de bijsluiter.
ReagerenAnoniem6 februari 2014 om 19:07ik was op 20-01-2014 ongesteld geworden tot er met 24 ste die maand,
Maar daar voor heb ik al ff die pil niet geslikt, en ben er dus afgelopen zaterdag om 8 uur savonds 01-02-2014 weer mee begonnen naar denk 5 a 6 weken die pil niet meer te hebben geslikt, en hebben dus op op 02-02 zaterdag nacht sex gehad.
maar goed t zal denk ik wel mee vallen.
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2014 om 19:28Ik hoop dat het mee zal vallen. Er is zo ongeveer alles fout gegaan wat fout kon gaan. En het staat toch echt in de bijsluiter.
Reageren
Je bent dus niet op de eerste dag van je menstruatie met de pil begonnen en daarom had je dus de eerste 7 dagen na het starten van de pil aanvullende maatregelen moeten nemen.
Je bent op 1-2 gestart en hebt op 2-2 seks gehad.
Er is dus een redelijke kans dat je zwanger bent, want je hebt seks gehad rondom de vruchtbare dagen.
Ik adviseer je om naar de huisarts te gaan.Anoniem8 februari 2014 om 06:24Hoi.
Jaa ik wacht t zelf even af.. want we hebben al 3 kinderen van 2 jaar. Dus als t zo mag zijn zal ik t toch weg laten halen. Maar toch bedankt!!..
Reageren