- Anoniem5 februari 2014 om 12:10
Hallo allemaal,
Ik hoop hier een geuststellend antwoord te krijgen!
Afgelopen zondagmiddag rond 4 uur heb ik seks gehad.
Daarbij zal ik jullie wat verdere info geven:
– Ik ben vorige week maandag begonnen aan een nieuwe pilstrip.
– Ik heb seks gehad, en daarna mijn 7e anticonceptiepil genomen.
– Ik heb dinsdag rond 3 uur/ kwart over 3 de morning after pil genomen (dat kan binnen 72 uur na de seks)
– Ik heb alleen voorvocht in me gehad
– Ik ben 16 jaar
– Mijn laatste ongesteldheid was woensdag 22 of donderdag 23 januariHet gekke is dat ik nog steeds een beetje bang ben dat ik zwanger ben. Zit ik mezelf onnodig gek te maken en is het vrijwel onmogelijk of niet?
Groetjes
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 februari 2014 om 14:46Als je de pil regelmatig neemt en er geen bent vergeten, is er niets aan de hand. Ik neem aan dat je pil al langer slikt en de nieuwe strip na de pilvrije dagen bent gestart. In dat geval was je gewoon beschermd en had je de MAP niet hoeven nemen.
Reageren
Bovendien is er ook nog geen zaadlozing geweest. Dus de kans dat je alsnog zwager bent is nagenoeg nihil.Anoniem5 februari 2014 om 16:13Oke dankjewel! Maar mijn stopweek eindigde op woensdag en ik ben pas die maandag weer begonnen. Ik schaam me om dit te vertellen, maar ik heb vorige week dinsdag ook al een morning afterpil genomen omdat ik bang was zwanger te zijn.. werkt hij dan nog goed als ik hem precies een week later weer neem? Het was een ander merk pil, maar toch. Ik zit mezelf bang te maken maar ik wil echt niet zwanger worden..
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2014 om 18:27Dat is natuurlijk niet zo handig. Het is wel de bedoeling dat je pil regelmatig en op tijd gebruikt anders kun je ze net goed achterwege laten. Bovendien is het nogal ongezond om zo vaak de MAP achter elkaar te gebruiken. Als je te laat bent begonnen met je stopweek, dan is het wel een andere zaak. Als je te laat begint met de stopweek, met je 7 dagen lang aanvullende bescherming (condoom) gebruiken omdat het risico op zwangerschap dan wel aanwezig is. In jou geval valt dat dan wel mee omdat je en de MAP hebt gebruikt en er geen zaadlozing heeft plaats gevonden in je vagina.
Ik raad je wel aan om er toch maar eens over na te denken om een ander anticonceptiemiddel te gaan gebruiken. Ga naar je huisarts en bespreek dat met hem/haar.
Reageren