Zoeken Vraag het forum

nog niet ongesteld..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben na mijn stopweek de vorige maand te laat begonnen met mijn pil. Nu heb ik met oudjaarsdag weer seks gehad, maar mijn vriend is niet in me klaargekomen. ik heb deze maand trouw mijn pil elke dag genomen. Maar ik hoorde gister al ongesteld te worden en ben het nog niet? Is er een kans dat ik zwanger ben?

Ennnn,
    Als ik elke dag mijn pil om 9 uur in neem maar een keer hem om 8,11 of 12 neem is dat dan erg?

Groetjes en alvast bedankt!

6 reacties
    Reageren
    Tandor1

Enkele uurtjes verschil met het innemen van de pil maakt niet uit.

Een doorbraakbloeding hoeft dus niet elke keer precies op dezelfde dag te komen. Gewoon nog even afwachten.

Reageren
    Anoniem

Dankje, ik ben inmiddels ongesteld geworden.

Reageren
    Anoniem

Ben ik meteen beschermd wanneer ik met de pil begin? Ik wil graag op vrijdag weer met mijn pil beginnen maar mijn stopweek eindigt pas op maandag.

Reageren
    Tandor1

Gedurende de stopweek en als je weer start met de pil ben je gewoon beschermd.

Reageren
    Anoniem

Na onveilige sex map ingenomen. Afval eerst dan 2uur weer een nieuwe map ingeslikt. Geen enkele werking gekregen. Een test gedaan negatief. Mijn eerste keer met map had ik een afscheid bloeding gekregen. Is het erg als ik geen werking krijg?

Reageren
    John (moderator)

[quote]Afval eerst dan 2uur weer een nieuwe map ingeslikt.[/quote] Waarom heb je een tweede MAP genomen? Dat is dus nergens goed voor. Het zijn geen snoepjes.
    Je hoeft niet perse meteen na de MAP een bloeding te krijgen. Dat kan per keer verschillen. Als je vaker de MAP moet nemen, kun je beter nadenken over een anticonceptiemiddel. De MAP is niet bedoeld om ze te pas en te onpas te gebruiken. Het is een noodmaatregel.

Reageren
Reageer op: nog niet ongesteld..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.