Zoeken Vraag het forum

Emotioneel na uithalen eerste nuva ring

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi

Na een tijdje de spiraal te hebben gehad ben ik overgestapt op de nuva ring. In de laatste week alleen migraine met uitval gekregen en dus na de eerste 3 weken nuvaring gestopt. Nu ben ik sinds het stoppen enorm van het padje. Ik heb enorme stemmings wisselingen en voel me soms zo down. Emotioneel ben ik echt een wrak. Ben 2 dagen na het stoppen met de nuva ring ook ongesteld geworden. Waar zou dit door kunnen komen? Kan het komen door de hormonen van de nuva ring die nog in mijn bloed zitten? Ondertussen al 4 dagen geen nuva ring in.

8 reacties
    Reageren
    Tandor1

De hormoonbalans in je lichaam is verstoord eerst door de nuvaring en nu door het verwijderen. Dat is niet zo vreemd. Het zou ook vanzelf weer minder moeten worden.

Reageren
    Anoniem

Maar wanneer zal dit zijn? Ik hoop dat het stopt als ik niet meer ongesteld ben

Reageren
    Tandor1

Dat is moeilijk te zeggen. Dat is nl niet bij iedereen hetzelfde. Als er over enkele dagen nog geen verandering is neem dan even contact op met de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Dankje voor de tip! Ik hoop dat t snel weg is en niet iets blijvends is

Reageren
    Anoniem

Maar ik neem aan dat het niet iets blijvends is wat door de migraine komt?

Reageren
    Tandor1

Er is vooralsnog geen reden om daar van uit te gaan.

Reageren
    Anoniem

Zo fijn dat even iemand reageert was namelijk echt bang voor iets engs

Reageren
    Tandor1

Laat over enkele dagen even weten hoe het gaat.
    Succes en beterschap.

Reageren
Reageer op: Emotioneel na uithalen eerste nuva ring
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.