- Ioni30 oktober 2008 om 12:41
Ik ben vorige week mijn nuvaring verloren. In contact met de huisarts hebben we besloten om de cyclus af te wachten. Ik ben ongesteld geworden een paar dagen nadat ik de ring verloren ben en heb nu (nu ik niet meer ongesteld ben) een nieuwe nuvaring ingedaan.
Ik vraag me nu af of ik weer zoals voorheen beschermd ben tegen zwangerschap of dat dit nog even duurt.
7 reactiesReagerenPim30 oktober 2008 om 23:19Als te laat na de stopweek weer ingebracht is of vergeten is de ring weer in te brengen als de ring er voor de geslachtsgemeenschap even uit is gehaald dan loopt de kans op zwangerschap op.
Tijdelijk verwijderen voor de geslachtsgemeenschap is dan ook niet aan te bevelen.
Doet u dit toch dan dient de ring uiterlijk 3 uur na het verwijderen weer ingebracht zijn om de kans op zwangerschap niet te verhogen.
ReagerenIoni31 oktober 2008 om 07:56Ik ben de nuvaring verloren. Ik had deze na de stopweek enkele dagen in en op een gegeven moment onder de douche merkte ik dat ik de nuvaring niet meer in had.
Ik ben nuvaring zeker langer dan 3 uur verloren geweest. Ik denk zelf ongeveer 4 á 5 dagen. Ik ben toen weer ongesteld geworden en nu dit voorbij is heb ik een nieuwe ring ingedaan.De vraag alleen is, in hoeverre ben ik nu wéér beschermd tegen zwangerschappen. Is dat zoals normaal, alsof er niks gebeurd is of is er nog steeds kans dat ik dan zwanger kan raken.
Reagerenappelbesje29 november 2008 om 00:48ongeveer net hetzelfde voor gehad, alleen merkte ik pas dat ik hem verloren was toen ie uit moest.
je bent in principe, indien je je ring inbrengt dag 1 van je regels meteen beschermt.
breng je hem nadien in (dag7) dan moet je opletten tot dag 14.
ook als je hem ergens middenin je cyclus inbrengt (dan kan je hem gewoon drie weken inhouden) ben je de eerste zeven dagen niet volledig beschermt, maar daarna wel.
dus sowieso als je hem inbrengt zeven dagen opletten, tenzij je hem inbrengt wanneer je regels beginnen.hopelijk heb je hier wat aan. staat trouwens ook allemaal in de bijsluiter.
ReagerenNuvaring29 november 2008 om 01:36Let op, want je kunt de Nuvaring maar drie uur uit hebben en wel volledig beschermd zijn. Als je de ring langer dan drie uur niet in hebt, neemt de bescherming af.
ReagerenIoni29 november 2008 om 01:41Ik vond de bijsluiter maar erg vaag over het onderwerp van de risico’s. Dat het niet langer dan 3 uur uit mag zijn dat weten alle gebruikers wel.
ReagerenM10 december 2008 om 21:23Hallo,
Tijdens het vrijen doe ik de nuva ring steeds uit omdat ik hem voel zitten.Ik zat in de 2e week van mijn ring-periode en vergat na het vrijen de ring weer in te doen. Ik deed hem pas 36u later weer in. Ondertussen heb ik mijn regels weer (dus vroeger dan verwacht) en heb mijn ring nog in.
Ik weet dat ik nu minder goed beschermd ben, maar vraag me af wat ik moet doen: moet ik de ring inhouden en binnen 1week weer uit doen? Moet ik hem nu al uit doen?Graag wat advies!
dankje
ReagerenSarah van brussel3 augustus 2017 om 03:44ik ben hem ook kwijt. Suckt de balle
Reageren