Zoeken Vraag het forum

2 pillen vergeten eerste week en nu “ongesteld”

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben niet erg slim geweest en ben zaterdag en zondag de pil vergeten ik had hiervoor net mijn stopweek gehad dus heb ik alleen de eerste pil toen geslikt. Want ik heb daarna de andere twee pillen die ik was vergeten maandag niet meer ingenomen en maandag avond gewoon verder gegaan met mijn strip. Ik heb wel vrijdag en zaterdag zonder condoom gemeenschap gehad.
    Alleen nu ben ik op het einde van de eerste week van de pil, dus begin van de tweede week ongesteld geworden. En dat is nu al een paar dagen met vlagen van best veel naar helemaal geen bloeding.

Nu heb ik een vraag of het kan zijn dat ik zwanger ben. Of dat er door die “ongesteldheid” totaal geen kans op zwangerschap is. Ondanks dat de ongesteldheid veel te vroeg is gekomen.

5 reacties
    Reageren
    Tandor1

De bloeding die je had is waarschijnlijk een onttrekkingsbloeding. Die is het gevolg van de vergeten pillen. De volgende 7 dagen een condoom gebruiken als je wil vrijen.
    Omdat je vrijdag gemeenschap hebt gehad is er een hele kleine kans op zwangerschap.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel voor de snelle reactie alleen ik heb die zaterdag voor de vergeten pillen ook gemeenschap gehad en het weekend erna. Omdat ik dacht dat het geen kwaad kon.
    Kan dit verschil maken of blijf de kans gelukkig klein?

Reageren
    Tandor1

Er is en blijft een kleine kans dat je zwanger bent. Je had toen je weer startte met de pil 7 dagen aanvullende conceptie moeten gebruiken.

Reageren
    Anoniem

Mijn probleem is bijna het zelfde alleen ben ik 2 keer in 1 week 2 pillen vergeten daar tussen heb ik wel 2 dan de pil geslikt en die twee dagen erna Ben ik de pil weer vergeten. Ook in de eerste week. Maar daarna ben ik meteen de dag erna ongesteld geworden maar dat was savonds weer weg dus ik heb daarna wel seks gehad ook zonder condoom. En daarna heb ik een hele week last gehad van een lichte bloeding en de laatste drie dagen alleen maar bruin bloed. Toen het weekend was had ik nergens last van maar ggisteren had ik iineens weer last van een heeel klein beetje bruin bloed.

Kan dit duiden op zwangerschap? Of is dit van de verheten pillen?
    Moet ik zoieso testen in de week van de stopweek ook als ik wel gewoon ongesteld word?

Reageren
    Tandor1

Het kan door de vergeten pillen komen. Kijk even in de bijsluiter.
    Ook voor jou:
    [quote]Er is en blijft een kleine kans dat je zwanger bent. Je had toen je weer startte met de pil 7 dagen aanvullende conceptie moeten gebruiken.
    [/quote]
    Een zwangerschapstest kan uitsluitsel geven.

Reageren
Reageer op: 2 pillen vergeten eerste week en nu “ongesteld”
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.