John (moderator)
4 februari 2017 om 09:39Een stopweek heeft 7 dagen als het goed is. Dus nog even afwachten of je menstruatie komt. Als het niet zo is gewoon weer op tijd met de pil starten. De eerste maanden dat je met de pil start kunnen de bloedingen nog onregelmatig zijn. Lees ook de bijsluiter.
anoniem15 februari 2017 om 20:10Hallo,
Ook ik zit met hetzelfde probleem. Ik slik al ong acht jaar de pil microgynon 30 en altijd ongesteld geweest tot deze maand. …zwangerschap is zeeeer klein heb niet getest en ben gisteren weer officieel begonnen met nieuwe strip. Huisarts geweest zegt als je zeker weet geen zwangerschap dan komt het Door stress….heb de afgelopen maand heel veel zorgen gehad dus schuif ik het daar op en denk dat het wel daar aan ligt dan aangezien ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt. Maak me veel zorgen dat het misschien de overgang is. Wil namelijk wel nog een kindje…Hoop dat iemand me kan gerust stellen want gerustgesteld ben ik niet Door huisarts
ReagerenJohn (moderator)
15 februari 2017 om 21:41Veel stress en spanningen kunnen daar wel eens een keer voor zorgen.
Als je schrijft: zwangerschap is zeeeer klein heb niet getest, zeg je eigenlijk dat er wel een kleine kans is…
ReagerenF15 mei 2017 om 11:17hey ,
ik ben vorige maand in de stop week niet ongesteld geweest . Ik had 1 dag een paar veegjes donker bloed voor de zekerheid toch maar een test gedaan deze was negatief en gewoon weer gestart met de pil . Nu deze maand weer van hetzelfde .
weer geen bloedverlies in de stop week . Nu sinds 3 dagen terug gestart met de pil . Maak me toch wat zorgen , moet ik weer een urine test doen ?
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 15:43Ik denk dat het goed is om met de klachten naar de huisarts te gaan
ReagerenF15 mei 2017 om 23:49Kan het mogelijk zijn dat ik toch zwanger ben of denkt u eerder aan iets anders .
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 23:58Ik denk niet meteen aan zwangerschap
ReagerenF16 mei 2017 om 00:25waar denk je dan wel aan ? Heb eigenlijk nooit problemen gehad . Dus maak me nu wel zorgen en begin ook direct het ernstige te denken
ReagerenJohn (moderator)
16 mei 2017 om 00:29Dat hoeft niet perse. Ik weet niet hoelang je de pil al gebruikt, maar het zou bijvoorbeeld kunnen, dat je over moet stappen naar een andere, lichtere pil. Maar daarom is het beter om met de klachten naar de huisarts te gaan.
ReagerenKiki26 december 2018 om 18:39Ik slik voor het eerst de pil vanwege overgangsklachten, had elke 3 week menstruatie en sliep bijna niet omdat het te warm was. In overleg met arts aan de pil begonnen. Ik zit nu in de stopweek, ben 3 dagen gestopt maar nog niet ongesteld. Is dit normaal? Vorige menstruatie is overgeslagen voor het eerst. Ik kan niet zwanger zijn maar raak er toch van in de stress. Is dit normaal of moet ik gewoon afwachten? Heb nooit eerder de pil geslikt dus geen ervaring met hoe lang het duurt dat je ongesteld wordt. Kan iemand me duidelijkheid geven?
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2018 om 02:14Gewoon even rustig afwachten.
Reagerenprive4 november 2021 om 13:40zit al 2,5 jaar aan de pil, nu is overmorgen mijn stopweek voorbij en nog steeds niet ongesteld geworden. Normaal wordt ik dat dus wel. ik kan niet zwanger zijn! hoe kan dit?
ReagerenJohn (moderator)
4 november 2021 om 17:36Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. De pil wellicht iets te zwaar, stress/spanningen, vaccinatie, griep…
ReagerenX31 maart 2022 om 14:43Hi
Reageren
Hetzelfde probleem hier.
Slik de pil al ruim 8 jaar
Afgelopen vrijdag moest ik mijn laatste pil nemen. Na mijn weten heb ik die genomen, weet het niet 100 procent zeker doordat ik wat alcohol achter de kiezen had. Volgende dag vond mijn partner een pil op de grond… Heb ik te hard gedrukt en perongeluk 2 pillen uit de strip gedrukt?! Toen ik daarachter kwam heb ik begin vd middag er snel nog een genomen meer dan 12 uur te laat. Hierna onbeschermde seks gehad. Nu Stopweek, moet zaterdag ( over 2 dagen ) weer beginnen met de pil. Nog steeds niet ongesteld. Kan ik zwanger zijn?John (moderator)
31 maart 2022 om 15:12Niemand kan je zo vertellen of je zwanger bent. Daar zul je dan toch een test voor moeten doen
Reageren