- Lodewijk1 januari 2013 om 13:26
Mijn vriendin was begonnen aan de pil, op een willekeurige dag, daarna heeft we een week gewacht om weer zonder condoom seks te hebben, het is inmiddels haar menstruatieweek maar ze is nog niet ongesteld terwijl ze dat al had moeten zijn, kan iemand ons iets wijzer maken? of zijn we nog veilig? Hartelijk dank!
4 reactiesReagerenQuote1 januari 2013 om 16:15dokterK3 januari 2013 om 09:14Je kan inderdaad gewoon lukraak beginnen met de pil, maar dan 7 dagen veilige seks. Als ze verder geen pil heeft gemist de rest van de weken, kan ze niet zwanger zijn. Dat haar menstruatie iets later komt zegt niets, een pil moet je drie maanden nemen wil er weer iets regelmaat in komen. Jullie doen het goed, hoor!
Reagerenilon7 januari 2013 om 12:36Ik slik al erglang de pil, maar ik was er vorige maand mee gestopt. Nu ben ik dinsdag weer begonnen met de pil slikken en heb ik vanacht onveilige seks gehad. Dat betekend dus dat ik zwanger kan worden? Moet ik nu de pil blijven slikken of stoppen? En wanneer kan ik een test doen zodat ik meer weet?
ReagerendokterK9 januari 2013 om 18:05Ilon, heb je morning after pil genomen? Ja, je kan zwanger zijn. Als je zwanger bent en je slikt de pil, dan kan dat geen kwaad voor de vrucht. Gewoon doorslikken dus. En 14-21 dagen na onveilige seks zwangerschapstest doen. Er is ook een nieuwe morningafterpil, die kan je nog vijf dagen nemen na onveilige seks: de Ella One. Maar daarvoor moet je naar je huisarts, voor een recept.
Reageren