Zoeken Vraag het forum

Pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pil

Hallo ,

Ik ga binnen een tijdje achter de pil gaan bij de dokter met men moeder. Het kan zijn dat de dokter dan vraagt of ik al dan niet seksueel actief ben denk ik. Hier ga ik neen op antwoorden aangezien men moeder niet weet dat ik al seksueel actief ben. Heeft dit een invloed op het soort pil dat de dokter me zal voorschrijven? Ben ik dan bijvoorbeeld niet genoeg beschermd?

Alvast bedankt

11 reacties
    Reageren
    Lola

Hoi, waarom neem je je moeder mee de spreekkamer in? Je kunt toch vragen of ze in de wachtkamer wilt blijven omdat jij het zelf wilt bespreken met de huisarts?

Lola

Reageren
    Pil

Mijn moeder moet dan ook naar de dokter gaan. Ze wil dat ik dan mee ga en het zo vraag. En als ik zou zeggen dat ze dan buiten moet gaan gaat het ook nogal raar overkomen denk ik , niet? Zou het echt een negatief effect kunnen hebben?
    Groeten

Reageren
    Emma

Hai, dat denk ik niet hoor. De pil beschermd gewoon tegen zwangerschap. Je zou je wel kunnen verdiepen welke pil je zou willen nemen. Er zijn namelijk veel verschillende pillen. Waarom ga je eigenlijk aan de pil als je moeder denkt dat jij nog niet seksueel actief bent?

Groetjes

Reageren
    Pil

Hallo
    Dan zal de dokter me wel de pil voorschrijven die bij me past zeker? En ik heb haar gezegd dat ik het nu nog niet nodig heb maar dat als ik het in de toekomst met mn vriendje nodig heb dat ik het dan wel veilig wil doen.
    Groetjes

Reageren
    Pil

Ik heb de gehele tekst gelezen maar niet het perfecte antwoord op mijn vraag gevonden. Mijn vraag is immers: kan het zijn dat ik niet of minder beschermd ben als ik de dokter zeg dat ik nog niet seksueel actief ben?
    Toch bedankt voor de informatie
    Groetjes

Reageren
    Kimmie

Hoi, de huisarts schrijft een pil voor die bij jou past, of je nu al wel of niet seksueel actief bent, dat maakt niet uit. Het gaat er om dat de pil er voor zorgt dat je niet zwanger raakt. Als je begint met slikken op je eerste menstruatiedag, ben je direct beschermd. Als je op een andere dag begint, ben je pas na een poosje beschermd. Dat hangt af van welke pil je krijgt. Lees ook altijd zelf goed de bijsluiter. En waarschijnlijk weet je het al maar de pil beschermd niet tegen SOA’s…

Groetjes

Reageren
    Pil

Bedankt allemaal voor de informatie!! Het was zeer bruikbare informatie

Bedankt!!!!

Groetjes

Reageren
    Lana

Hallo Pil,
    Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Lana

Reageren
Reageer op: Pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.