- Pil10 november 2012 om 11:04
Hallo ,
Ik ga binnen een tijdje achter de pil gaan bij de dokter met men moeder. Het kan zijn dat de dokter dan vraagt of ik al dan niet seksueel actief ben denk ik. Hier ga ik neen op antwoorden aangezien men moeder niet weet dat ik al seksueel actief ben. Heeft dit een invloed op het soort pil dat de dokter me zal voorschrijven? Ben ik dan bijvoorbeeld niet genoeg beschermd?
Alvast bedankt
11 reactiesReagerenLola10 november 2012 om 11:53Hoi, waarom neem je je moeder mee de spreekkamer in? Je kunt toch vragen of ze in de wachtkamer wilt blijven omdat jij het zelf wilt bespreken met de huisarts?
Lola
ReagerenQuote10 november 2012 om 12:14Pil10 november 2012 om 12:14Mijn moeder moet dan ook naar de dokter gaan. Ze wil dat ik dan mee ga en het zo vraag. En als ik zou zeggen dat ze dan buiten moet gaan gaat het ook nogal raar overkomen denk ik , niet? Zou het echt een negatief effect kunnen hebben?
Reageren
GroetenEmma10 november 2012 om 12:23Hai, dat denk ik niet hoor. De pil beschermd gewoon tegen zwangerschap. Je zou je wel kunnen verdiepen welke pil je zou willen nemen. Er zijn namelijk veel verschillende pillen. Waarom ga je eigenlijk aan de pil als je moeder denkt dat jij nog niet seksueel actief bent?
Groetjes
ReagerenQuote10 november 2012 om 12:24Goed lezen!
Anticonceptie algemeen:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3a.htmPil10 november 2012 om 13:08Hallo
Reageren
Dan zal de dokter me wel de pil voorschrijven die bij me past zeker? En ik heb haar gezegd dat ik het nu nog niet nodig heb maar dat als ik het in de toekomst met mn vriendje nodig heb dat ik het dan wel veilig wil doen.
GroetjesPil10 november 2012 om 13:10Ik heb de gehele tekst gelezen maar niet het perfecte antwoord op mijn vraag gevonden. Mijn vraag is immers: kan het zijn dat ik niet of minder beschermd ben als ik de dokter zeg dat ik nog niet seksueel actief ben?
Reageren
Toch bedankt voor de informatie
GroetjesKimmie10 november 2012 om 13:25Hoi, de huisarts schrijft een pil voor die bij jou past, of je nu al wel of niet seksueel actief bent, dat maakt niet uit. Het gaat er om dat de pil er voor zorgt dat je niet zwanger raakt. Als je begint met slikken op je eerste menstruatiedag, ben je direct beschermd. Als je op een andere dag begint, ben je pas na een poosje beschermd. Dat hangt af van welke pil je krijgt. Lees ook altijd zelf goed de bijsluiter. En waarschijnlijk weet je het al maar de pil beschermd niet tegen SOA’s…
Groetjes
ReagerenQuote10 november 2012 om 13:27De anticonceptiepil met je ouders/moeder bespreken:
Reageren
http://www.anticonceptiepil.info/2011/de-anticonceptiepil-met-de-ouders-bespreken/Pil10 november 2012 om 14:00Lana10 november 2012 om 14:13