Zoeken Vraag het forum

3 pillen vergeten week 1

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • mandy

Donderdag 23 augustus had ik moeten beginnen met de pil. Deze heb ik echter pas de volgende avond ingenomen en de vergeten pil laten zitten. Na een paar dagen goed te hebben geslikt kwam ik er dinsdag de 28e achter dat ik de pil van maandag ook vergeten was. deze heb ik echter wel de volgende dag igenomen en de vergeten pil weer niet ingenomen. Dit was allen meer dan 12 uur te laat.. Vrijdag de 31e kwam ik er vervolgens redelijk optijd achter dat ik de pil van de dag ervoor weer was vergeten.. Deze was ruim 15 uur na de vorige pil dat ik hem alsnog heb ingenomen. de pil van die dag toen ook ingenomen. dus 2 pillen. Normaal vergeet ik die dingen echt nooit, maar waarschijnlijk voor de stress van mijn hertentamens (hbo) ben ik het vergeten.

Even op een rijtje:
    Dag 1 (23 aug) pil vergeten
    Dag 2 ingenomen (vergeten pil niet ingenomen)
    Dag 3 ingenomen
    Dag 4 ingenomen
    Dag 5 (27 aug) pil vergeten
    Dag 6 ingenomen ( vergeten pil niet ingenomen)
    Dag 7 ingenomen
    Dag 8 (30 aug) pil vergeten
    Dag 9 ingenomen (vergeten pil 15 uur te laat ingenomen.

Mijn vraag wat zijn de kansen op zwangerschap als ik tussen de laatste 2 vergeten pillen onveilige seks heb gehad. Vanuit mijn kant zou het gewenst zijn ondanks dat ik nog studeer ik zou alleen niet weten hoe mijn vriend erop zou reageren. We hebben ons net ingeschreven bij de woningbouw dus wonen in principe beide nog thuis. Nagegeven dat ik 22½ ben.

Ik hoop op verduidelijkende reacties

Groetjes

1 reactie
    Reageren
    Thotje

Hoi,

De kans is best wel groot dat je niet volledig beschermd bent. Gebruik voor de zekerheid als je seks wilt hebben een condoom, of je riskeert ongewenste zwangerschap. Wel gewoon de pil door blijven slikken en dan (indien de menstruatie niet uitblijft) ben je de volgende cyclus hoogst waarschijnlijk wel weer beschermd (indien je geen pillen vergeet natuurlijk).

Hoop dat ik je hiermee geholpen hebt.

Groetjes,
    Thobias.

Reageren
Reageer op: 3 pillen vergeten week 1
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.