Zoeken Vraag het forum

bijwerkingen Yaz pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • melissa

Ik nam sinds een jaar de Yaz pil tot ik vorige week bijwerkingen kreeg, mijn linkervoet en onderbeen voelen zwaar aan alsof het bloed niet goed stroomt. Daarnaast voel ik soms een lichte stekende pijn in de borststreek, ter hoogte van m’n borstbeen. Ik ben maandag naar de dokter geweest en heb meteen een andere pil gevraagd. Voor de klachten aan m’n voet en been heeft ze mij een zalf tegen oedemen voorgeschreven en van de steken in m’n borststreek zei ze dat dit komt door een ontstoken borstbeen, daar moest ik dan ook de zalf voor oedemen aansmeren. Ik ben nu sinds maandag aan het smeren en het heeft nog niks geholpen. Ik heb ondertussen ook ontdekt dat die Yaz pil dubbel zoveel kans geeft op tromboses en longembolie dus ik maak mij echt wel zorgen nu. Zou het kunnen dat mijn klachten te maken hebben met bloedklonters??

2 reacties
    Reageren
    Thotje

Hoi Melissa,

Het is zeker mogenlijk dat je klachten worden veroorzaakt door een trombus (klontje).
    Niet verder wachten met naar de huisarts gaan, als de klachten erger worden, eventjes een bezoekje aan het HAP brengen. Pas erg op met jou klachten, een trombosebeen of embolie is erg gevaarlijk.

Groetjes,
    Thobias

Reageren
Reageer op: bijwerkingen Yaz pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.