Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Amelie

Ik ben 20 jaar en neem mijn pil (Micro 30) redelijk stipt, maar toch heb ik een immense schrik om zwanger te zijn, mijn vriend wil nl geen condoom gebruiken.
    (en ik heb dikwijls last van mijn darmen, ze denken dat ik een spastisch colon heb, dus ik heb dikwijls diarree, maar er zit wel altijd een tijdspanne van min 6uur tussen de diarree en mijn pilinname)

Nu moet ik morgen mijn ms krijgen, maar door de controverse op het internet weet ik nu niet zeker of het doorbreken van je bloedingen in de pilvrije week wel zeker betekenen dat je niet zwanger bent?
    Ik loop sedert donderdag/vrijdag (dat is zo’n 2,5 week nadat ik seks heb gehad)enorm misselijk (maar moet niet braken), hoofdpijn (thv mijn parietale-temporale kwab, dus rechts) en een opgezette buik (kan dat na 2,5-3 weken?). Het is dus vnl de misselijkhied die zo dikwijls per dag opkomt :s

De dokter zei dat het komt door mijn darmen, maar ik heb hem niks verteld over het feit dat ik schrik heb zwanger te zijn… (mama was mee naar de consultatie)

Test kan ik nu niet direct gaan kopen

HELP!

4 reacties
    Reageren
    chann

hey..
    Ik zou me niet zoveel zorgen maken.. Waarschijnlijk heb je de klachten die je beschrijft na 1/2 week omdat je zo gefixeerd bent of je wel eens zwanger kan zijn..
    De pil beschermt en de pil die jij gebruikt is goed.. Ik ben er net mee gestopt en nu gaan we proberen om zwanger te worden.. Maar mijn lichaam heb ff tijd nodig door die pil. .
    Niet zoveel zorgen maken..
    X

Reageren
    Amelie

Ok, bedankt
    maar nu heb ik dus mijn bloeding gehad, alleen weet ik niet of ze lichter was dan anders, ze heeft wel donderdag-vrijdag-zaterdag en nu heel licht aangehouden
    Op sommige sites vind je dat je dan wel nog -stel dat ik zwanger zou zijn- bloed kan verliezen (het is dus wel nu al 3 weken geleden van de laatste keer seks) dus innestelingsbloeding zou wat raar zijn he?
    Ze zeggen dat als je een pseudo-menstruatie krijgt, deze heel licht is, nu vraag ik mij af wat ze daarmee bedoelen?
    Bij mij was het nu wel heel donkerrood tot rood, maar niet de gebruikelijke hoeveelheid (denk ik?)
    Heb weinig maandverbanden moeten gebruiken, maar ze kwamen wel vlot toen ik naar de wc ging…

Reageren
    Linda

Ik ben pas net begonnen met de pil, bezig met de 2de strip en ik heb 3 keer onveilig seks gehad.

De eerste keer was ik nog niet aan de pil maar had 19 uur later een morningafterpil genomen in de 3de week van maart. De laatste week van maart weer maar toen was ik aan de pil begonnen. En de laatste keer 2de week in april en dat was op de dag dat ik ongesteld moest worden.Ik ben bang dat ik zwanger ben want ik heb een paar symptomen opgemerkt die je hebt als je zwanger bent maar deze verschijnselen komen ook overeen met de bijwerkingen van deze pil. Wat ik heb opgemerkt qua verschijnselen is: vergrote borsten, meer honger, gewicht aangekomen en een beetje opgezette buik.

Dus ik weet niet of ik nou zwanger ben of niet. Ik ben er helemaal paranoïde over. ik moet komend weekend ongesteld worden of net daarna maar ben zo bang dat ik het niet word.

Dus ben ik zwanger of niet? Ik ben zelfs bang dat ik meer dan een maand zwanger kan zijn( moet ik nu al een test doen of wachten totdat ik ongesteld moet worden dit weekend?)

Reageren
    Emma

Hai, je kunt testen vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten worden maar het niet bent. Maar waarom gebruik je voorlopig niet ook nog een condoom als je onzeker bent. Als je de pil slikt volgens de bijsluiter ben je gewoon beschermt.

Groetjes

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.