Zoeken Vraag het forum

pil 2x vergeten (week 2&3)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • danique

ik ben vorige week 1x de pil vergeten, wat in de 2e week was door doorslikken was gewoon een optie om alsnog beschermd te zijn.

Nou kom ik er net achter dat ik vanochtend een pil vergeten ben, (rond 12u te laat) en ik heb dus geen flauw idee hoe t nu qua werking zit. Heb hem net wel ingenomen.

Is er iemand die weet of de regel van de 3e week (dus doorslikken en DIRECT aan volgende strip beginnen) ook nog geld na de vergeten pil in de 2e week?

1 reactie
    Reageren
    Lonneke

Als je de pil bent vergeten in de tweede week kun je gewoon doorgaan met de pilstrip en is er geen verhoogd risico op een zwangerschap.

Als je de pil bent vergeten in de derde week als je de de pilstrip afmaakt en zonder stopweek doorgaat met de nieuwe pilstrip of als de de stopweek vervroegt en dus stopt met de huidige pilstrip en na maximaal 7 dagen begint met de volgende pilstrip.

Reageren
Reageer op: pil 2x vergeten (week 2&3)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.