- Ster31 augustus 2026 om 13:24
Ik heb een alarm om 10u savonds voor de pil
Echter af en toe gebeurt het dat ik het dan toch een uurtje later neem of de ochtend daarna omdat ik het alsnog vergeet. Ik zit nu 5 dagen verwijdert van het einde van mijn strip en ik vind bruin bloed. Ik las dat spotting een paar druppels was en dit is toch wel meer dan dat. Ik heb 2x de pil in de ochtend ipv de avond ervoor genomen door het vergeten. Echter heb ik dit ooit nog eens gehad en had ik geen bruine bloeding. Is dit gwn tussenbloeding? En neem ik best mijn pil nog door of neem ik mijn stopweek best meteen? Ik neem voor de zekerheid morgenochtend een test.2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
31 augustus 2026 om 14:57Lijkt mij gewoon een doorbraak, door je onregelmatiger innemen. Lijkt mij geen zwangerschapskans te geven.
Advies bijsluitertekst pil bij (echt) vergeten tabletten:
Reageren
Week 3 en vanaf dan bij continu gebruik (dag 15 en verder): Bij ≥ 2 vergeten tabletten (≥ 60 uur na laatst ingenomen tablet): laat een stopweek ingaan van max. 7 dagen vanaf de eerste vergeten tablet óf hervat de pil volgens schema (neem de laatst vergeten tablet alsnog zo snel mogelijk in) en sla de stopweek over.Ster31 augustus 2026 om 15:01Kan het ook te maken hebben met dat ik afgelopen dagen een plattere stoelgang had? Ik heb in totaal 2 pillen de ochtend erna genomen in week 1 of 2, voor de rest af en toe met een uurtje verschil.
Reageren