- Lieke24 november 2025 om 13:44
Hallo, ik heb op de 19e onveilige sex gehad. Op de 21e een morning after pil genomen. Vandaag, de 24e, een positieve ovulatietesf. Betekent dit dat de mornint after niet heeft gewerkt? Ik had in mn normale cyclus nu ongeveer mn ei verwacht. Kan ik zwanger zijn? Of zit ik goed?
4 reactiesReageren
Peter (huisarts)
24 november 2025 om 13:54Een morning afterpil geeft sowieso geen volledige bescherming, dus je kunt altijd zwanger worden. Een MA pil maakt de kans op eisprong kleiner door blokkade en/of vertraging van de ovulatie door onderdrukking van de LH-piek.
Reageren
En sperma kan tot 5 dagen overleven in de vrouw..Lieke24 november 2025 om 14:17Dank voor uw antwoord. Is een positieve ovulatietest teken dat het er aan komt of dat het ei al is geweest? En betekent deze test dat de map van afgelopen vrijdag niet gewerkt heeft? Want mijn ei komt nu dus gewoon zo lijkt het?
Reageren
Peter (huisarts)
25 november 2025 om 18:53Ja, zo lijkt het. Want zoals ik al stelde: een Morning Afterpil verschuift de ovulatie (naar later) of houdt ‘m tegen. Bij jou dus verschuiving.
Reageren
Je ei komt dus gewoon , ja.Lieke26 november 2025 om 15:08Dank u wel. Hij is niet verschoven maar op het gewone moment gekomen, enkele dagen nadat we gevreeën hebben. Ik denk dat hij niet gewerkt heeft helaas
Reageren