Zoeken Vraag het forum

Tijdens menstruatie zwanger raken?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • k

Ik ben laatst met mij vriend naar bed geweest, maar was toen ongesteld (had er niet meer aangedacht) maar nu ben ik niet meer ongesteld geworden? kan je tijdens je menstruatie zwanger raken? ik slik de pil niet.

9 reacties
    Reageren
    Fleur

Ja, dat kan.

De kans is minder groot dan rond de ovulatie maar je kunt gedurende de gehele cyclus zwanger worden.

Als je niet wilt zwanger worden gebruik dan altijd anticonceptiemiddelen zoals het condoom of de pil.

Reageren
    Anita

Een eicel blijft ongeveer 24 uur bevruchtbaar, om het veilig te houden ben je dus onvruchtbaar na 48 uur. Alleen weet je nooit zeker wanneer de eisprong plaats heeft gevonden. Daarom wordt er gesteld dat je een week rondom de vermoedelijke eisprong vruchtbaar bent. Met een regelmatige cyclus is dus makkelijk na te gaan wanneer je onvruchtbaar bent, maar let wel: alleen ná de eisprong. De hele cyclus vruchtbaar klopt dus niet.
    Vóór de eisprong ligt het allemaal wat onzekerder.
    Zaadcellen kunnen tot een week leven (kán, maar dat zijn wel uitzonderingen).
    Nu vruchtbaar worden tijdens je ongesteldheid.
    Dat kan, maar dan wel in combinatie met langlevende zaadcellen en een vroege eisprong.
    Aan het begin van de menstruatie zal er niets aan de hand zijn, maar aan het eind is het heel goed mogelijk. Een natuurlijke anti-conceptie op basis van de cyclus is dus niet erg verstandig omdat er toch een risicofactor in zit.

Reageren
    Lola

Het schijnt dat de kans dat je zwanger kunt raken tijdens je menstruatie zo goed als onmogelijk is, maar toch niet 100% zeker. In principe kunnen vrouwen alleen zwanger raken tijdens de ovulatie (eisprong) en deze vindt plaats ongeveer twee weken voor je volgende menstruatie.

Reageren
    Anoniem1
    Roosje

Kan je al last van symtomen hebben na 1 week zwanger zijn?

Reageren
    Abcd

Hallo ik heb seks gehad met mijn vriendin op haar laatste dag van haar menstruatie en inde avond moet ze haar pil pakken maar tijdens de seks ben ik door de condoom gescheurd en in haar klaargekomen en haar maandstonden zijn altijd optijd kan ze dan zwanger graken?

Reageren
    John (moderator)

Als ze de pil gebruikt en dat goed doet, is toch gewoon beschermd…….

Reageren
    Abcd

Zou ze dan  beter de noodpil pakken en ze bloed nie zoals anders

Reageren
    John (moderator)

Ik zie daar geen reden voor als ze de pil goed gebruikt

Reageren
Reageer op: Tijdens menstruatie zwanger raken?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.