Ik heb afgelopen zondag een morning after pil genomen niet wetende dat mijn evolutie 13 dagen geleden plaats gevonden had. Ik moest vandaag ongesteld worden en dat ben ik niet geworden. Weet iemand waarom?
De menstruatie hoeft niet altijd precies op tijd te zijn. Die kan best wel eens wat later of eerder zijn. En helemaal als je de MAP hebt gebruikt.
Maar als je wist dat je vandaan ongesteld moest worden dan had je ook moeten weten dat de ovulatie ca 14 dagen daarvoor is
Ja het domme is dat ik daar pas later achtergekomen ben. Ik had nog een vraag, want 22 Jan had ik mijn eiersprong en 27 Jan toen ik mogelijk vruchtbaar was had ik het met mijn vriend gedaan. Dat was eerst met condoom en daarna ca 5 minuten zonder. 3 feb hadden we het weer gedaan en liep het dus uit de hand. Ik kwam er zondag, nadat ik de morning after pil genomen had, achter dat ik niet vruchtbaar was. Ik ben vandaag niet ongesteld geworden. Moet ik mij nu zorgen maken? Ik heb wel 2x getest en het was beide negatief.
Vraag: Hoe weet je nou wanneer precies je eisprong was? Gebruik je zo'n app? En zijn je menstruaties altijd precies tijd?
Je schrijft: Ja vaak wel...maar dus niet altijd. Dan is zo'n app al minder betrouwbaar. Bovendien kan een app nooit precies je eisprong bepalen. De eisprong komt namelijk altijd in een periode van 6 dagen en dat kan dus elke cyclus op een nadere dag zijn. Testen kan pas 14 dagen na de laatste onbeschermde seks. Dat is dus pas over 10 dagen
Wanneer was de eerste dag van je menstruatie?
Dat zou vandaag moeten zijn, maar die is niet gekomen. Ik heb af en toen buikpijn, maar geen bloed. Wel bruine afscheiding.
Ik bedoel niet die van vandaag maar van de vorige keer.
Je hebt in ieder geval wel tekenen van de menstruatie. Dus gewoon maar eens even rustig afwachten
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Je hebt nu dus een cyclus gehad van 31 dagen. Dan was de eisprong dus ergens tussen 22 en 28 januari. Normaliter ergens in het midden en dat zou dan rond 24 januari zijn geweest.
Maar ik zou het gewoon even afwachten.