Hoi.
Vorige maand MAP geslikt.
Nadat ik mijn pilstrip afgemaakt heb, heb ik 28 dec mijn laatste pil geslikt en de 5e ben ik weer begonnen met een nieuwe strip.
Vandaag 13 januari (dag voor mijn ovulatie) heb ik seks gehad alleen de condoom is gescheurd.
Ik vraag me af of ik nog beschermd ben.
Klopt het dat je de dag na de 7dagen stopweek weer begint met de pil (beginnen van nieuwe pilstrip is de 8e dag) ?
Ik hoor graag of ik evt zwanger kan zijn of me geen zorgen hoef te maken.
Een stopweek heeft 7 pilvrije dagen. Je bent dus gewoon beschermd omdat je de pil 7 dagen hebt genomen na de stopweek
Waarom had je die map genomen?
Je bent nu in ieder geval weer beschermd
Ik heb geen MAP genomen. Maar ik vraag dus of dat ook niet nodig geweest was (oftewel ik gewoon beschermd ben en me geen zorgen hoef te maken)
Je schrijft toch echt zelf dat je een MAP hebt genomen.....
Ik zie dat ik het onhandig geschreven heb. Maar zoals ik zei ik heb geen MAP genomen. Mijn vraag was enkel of het betekent dat ik gewoon beschermd ben door mijn pil, ondanks vorige maand een MAP, stopweek van 7 pilvrije dagen en op de dag voor mij ovulatie zat toen ik seks had.
Ik begrijp het nog niet helemaal.
Maar als je na 7 dagen correct slikken seks hebt gehad,was je beschermd.
Had je seks tussen die map en die 7 dagen correct slikken,was je dat niet. Het is niet de stopweek van 7 dagen die zorgt dat je weer beschermd bent, maar de 7 dagen aaneengesloten correct slikken na die stopweek die zorgen dat je pil weer goed werkt.
De vraag was waarom je een MAP hebt genomen I een maand gelden) daarop zeg je dan dat je geen MAP hebt genomen en nu zeg je dus wel weer dat je een MAP hebt genomen...
Je bent in ieder geval beschermd