Zoeken Vraag het forum

Stopweek pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb nu mijn eerste pilstrip geslikt. Ik zit nu dus in mijn stopweek en moet dus ongesteld worden. Maar normaliter heb ik een cyclus van 35 dagen, word ik dan wel ongesteld in mijn stopweek? Aangezien ik eigenlijk pas over 2 weken ongesteld zou moeten worden.

7 reacties
    Reageren
    Suus

Je pil bepaalt nu je cyclus

Reageren
    Anoniem

En ik had nog een vraag. Heb maandag de laatste pil ingenomen, begin ik dan volgende week maandag met een nieuwe strip of dinsdag? Ik begrijp niet wanneer die 7 dagen beginnen met tellen.

Reageren
    John (moderator)

De pil heeft een andere cyclus. Een van 28 dagen

Reageren
    John (moderator)

Een stopweek heeft 7 pilvrije dagen. Het staat toch echt duidelijk in de bijsluiter
    Als je op maandag de laatste pil neemt volgens er dus 7 pilvrije dagen.

Reageren
    Anoniem

Ja 7 pilvrije dagen, maar ik weet niet hoe ik het moet tellen. Daarom vraag ik het voor de zekerheid aan jullie. Dus maandag moet ik beginnen aan een nieuwe strip? Het kan toch dat iemand de bijsluiter niet begrijpt…

Reageren
    John (moderator)

Je hoeft maar tot 7 te tellen hoor…
    Maandag de laatste pil
    dan 7 pilvrije dagen dus: di wo do vr za zo ma daarna weer met de pil beginnen

Reageren
    Anoniem

Bedankt. Is de eerste keer dat ik de pil slik. Ik wou het zeker weten.

Reageren
Reageer op: Stopweek pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.