1 pil vergeten week 3 1 pil vergeten week 3 - Medische Forum - Dokter.nl

1 pil vergeten week 3

Online ZorgZus

Geachte lezer,

Op internet (thuisarts, sensoa etc.) lees ik allemaal tegenstrijdige dingen. Ik heb op 17 of 18 juni geslachtsgemeenschap gehad. Afgelopen donderdagavond 22 juni ben ik vergeten de pil in te nemen. Gisteravond (vrijdag) kwam ik daarachter toen ik mijn strip zag, toen heb ik daarom die van donderdag en vrijdag ingenomen. Op sommige sites lees ik dat ik nu mijn strip kan afmaken en aan het einde de stopweek kan aanhouden. Op andere lees ik dat ik de stopweek moet overslaan en direct aan een nieuwe strip moet beginnen. Dit doe ik liever niet.

Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt

Reageer

Ter aanvulling; aanstaande woensdag 28 juni slik ik 's avonds de laatste pil van deze strip

Reageer

Wat zegt de bijsluiter van jou pil?

Dat advies zou ik aanhouden

Reageer

Als je een pil vergeet in de derde week van de strip en die niet binnen 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip alsnog inneemt (Je was daarvoor dus te laat), moet je ofwel meteen een stopweek starten ( heb je niet gedaan) of de pil zonder stopweek doorslikken als je geen risico op zwangerschap wilt lopen

Reageer

@john

Oh oke, op genoemde websites staat 24 uur. Maar ik begrijp dus van u dat het 12 is?

Bedankt

Reageer

Misschien moet je even beter lezen, op Thuisarts.nl staat duidelijk DE EERSTE PIL na een stopweek moet je BINNEN 24 NEMEN. Een vergeten pil BINNEN 12 UUR.

Bij een vergeten pil in week 3 staat ook dat je OF DOOR MOET SLIKKEN, OF DIRECT EEN STOPWEEK MOET HOUDEN om beschermd te blijven.

Dat komt dus precies overeen met wat John schrijft.

Misschien is het handig om eens de gebruiksaanwijzing van je pil door te nemen. Zoals ik al eerder schreef, daar staat exact in beschreven wat je in een dergelijke situatie moet doen.
    Moet je hem alleen wel goed lezen, anders heb je er nog niks aan😉

Reageer

Oké, fair enough. Ik heb over het zinnetje "de eerste pil na de stopweek vergeten" heen gelezen.

Van allesoverseks.be (sensoa)

<hr />

<h2 id="title2">Ik ben 1 pil vergeten in te nemen in week 3 (dag 15 t.e.m. dag 21)</h2>
    Als je maar 1 pil bent vergeten in te nemen in de derde week van je pilstrip kan je het volgende doen:

• Neem de vergeten pil in (meestal betekent dit dat je op die dag 2 pillen moet slikken).
    • Neem de overige pillen van de pilstrip in op het tijdstip dat je normaal de pil neemt.

Zo blijf je beschermd tegen zwangerschap.

Je hoeft géén noodpil in te nemen, ook al had je de voorbije dagen seks.

In mijn geval betreft het de 15e pil die ik ben vergeten..

Van thuisarts.nl

"
    <h3>1 pil vergeten tussen de 2e en 21e pil</h3>

• Neem de vergeten pil alsnog zo snel mogelijk in.
    • Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af.
    • Je bent dan tegen zwangerschap beschermd. Extra maatregelen, zoals de morning-afterpil of een condoom zijn niet nodig."

Dit is wat ik bedoelde met tegenstrijdigheden. Anyhow; ik zal de pil doorslikken, ik heb inmiddels de bijsluiter van de pil gevonden.

Reageer
Reageer op: 1 pil vergeten week 3
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif